Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

se hvem som bruker det tråløse nettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bruk gjerne telnet kommandoen...

 

hvis windows xp.

 

trykk start/kjør skriv cmd

 

skriv gjerne her ipconfig

slik at du får ip adressen.

 

skriv så ip adressen din eller kanskje du må skrive ipadressen til "standar gatewayen"

 

skriv så..... telnet 10.0.0.1 (hvis dette er ip adressen din feks.)

 

Mulig du må oppgi brukernavn og passord... se gjerne hjemmesiden til evnt fabrikanten eller leverandøren av "adsl linjen" din for evnt brukernavn og passord til modemet/router.

 

prøv gjerne admin//(brukernavn og passord)//noway eller admin///password.

 

når du er inne der så er det vel kanskje noen som heter utilies and diagnotisc (høyst sannsynlig skrivefeil). der står det gjerne om ip logg... bare tenke litt sunn fornuft så finner du det.

 

lykke til.

Mvh Rhulken

Lenke til kommentar

Jeg vil fortsatt anbefale å bruke nmap eller lignende programmer. Disse kan enkelt scanne eit helt subnet og om du vil føre en database over brukere på nettet. Når du finner en bruker er det opp til deg å få videre informasjon v.h.a allsaks diverse metoder. Grunnen til dette er at ikke alle bruker dhcp, jeg vet i allefall at jeg ikke hadde kommet til å bruke dhcp om jeg hadde vært på noen andres trådløse nett. Eventuelt kan du også ha en lang lease time på dhcp serveren. Slik at det blir enklere å skille mellom forskjellige dhcp brukere, om du forventer flere brukere.

Lenke til kommentar

eneste måte og se hvem som er på wlan er og kjøre opp et sniffer program som airopeek(windows) finnes flere for linux og.

 

hvis naboen din har litt peil og skal inn på wlan ditt er det bare snakk om han bruker 1sek eller 1dag.

 

hvordan naboen din kan "snike seg inn på"

dhcp = er bare og sett fast ip så kommer du ikke opp der

ping/samba = er bare og kjøre en litten firewall så kommer den heller ikke opp.

wep = 10min med en client på nette (eller til du gjør noe på wlan som webside og sånt)

mac filtrering = liksom 1 pakke fra klienten med airopeek (og fake den til din)

client liste i routern = bare slå på wds så kommer den ikke oppe der. siden wds står på egen liste. eller bare bruke mac som alt er på wlan

 

men normalt tar naboen din hinte hvis du slår på wep.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

nmap kommando for å sjekke hvilke maskiner som er oppe på ditt nettverk:

 

nmap -sP 192.168.1.0/24

 

Slik blir det hos deg. Det kan hende du har en annen ip rekke, og da må du enkelt nok bytte ut det siste tallet med 0 (null) og sette /24 etter.

 

Eks: nmap -sP 10.0.0.0/24

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...