Gå til innhold

Oppsett av FTP-server


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått 4Mbit Lyse, og fast ip. Jeg fikk et skriv fra lyse hvor det sto at:

 

"Du ahr fått tildelt offentlig IP-adresse. Du kan nå benytte IP-adressen 213.167.***.** på en pc, server eller ruter hos deg selv. IP-adressen tildeles via DHCP - dvs at din PC, server eller ruter må settes til å motta IP-adresse og DNS-adresser automatisk."

 

Hvordan blir prosessen med oppsett av FTPserver? Jeg har koblet en switch rett i "hjemmesentralen" fra Lyse, og ut fra denne switchen går det kabel inn i serveren min. Kan noen gå gjennom prosessen for meg, jeg tenkte å bruke Bulletproof FTP server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du ahr fått tildelt offentlig IP-adresse. Du kan nå benytte IP-adressen 213.167.***.** på en pc, server eller ruter hos deg selv. IP-adressen tildeles via DHCP - dvs at din PC, server eller ruter må settes til å motta IP-adresse og DNS-adresser automatisk."

Dette indikerer at du har fått fast ip adresse fra lyse. Denne IP`en _skal_ du egentlig motta fra DHCP serveren som står hos lyse, men det er ikke alltid dette fungerer like greit. Da må du evt. sette statisk ip selv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...