Gå til innhold

+11,52v idle / 11.33v load - er dette for lite?


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et F/S 400w psu med 120mm vifte som jeg egentlig er svært fornøyd med. Men i det siste har det "dukket opp" ting i min PC som kanskje krever litt mer strøm enn før. MBM-5 (og BIOS) opplyser meg om at min +12.00v "rail" kun har 11.52v Idle, og den synker ytterligere 0.2v ved load (2xPrime95). +3.3v og +5.0v ligger der de skal.

 

Er denne spenningen så lav at det kan føre til ustabiliteter (ja, jeg har overklokket litt)? Eller kan det være at sensorene rett og slett ikke er 100% nøyaktige? F/S skal da ikke være noe slikt "jalle" merke som ikke kan levere nok strøm? Har jeg for liten PSU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at dette skal være noe manifest, men allikevel; Har et ganske crappy 650w PSU her, (Sweex), som gir skarve 11,37v på 12v-railen. (Målt med multimeter)

Det har i alle fall vært nok til å klokke en XP-M2400 til 2857Mhz ved flere anledninger, så umiddelbart kan jeg ikke tro at dine 11,52v bør lage problemer.

Om det kan være til trøst..... ;)

Lenke til kommentar

Joda, det er definitivt på grensen, og gjerne litt under også.

Det er imidlertid ikke spenninga som i og for seg er avgjørende for hva PSU kan klare å levere til komponentene dine. Amperen / strømmen er mye mer kritisk i så måte.

Om PSU ikke kan levere mer enn f.eks 16A, og det samlede behovet for disker etc eksempelvis er 18A, så ville jeg nok heller ha lagt mistanken den veien.

Men selvsagt bør jo 12v railen ha ligget noe høyere også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...