Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spesielle regler på UiO nett?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Flyttet nylig fra Trondheim (NTNU) til Oslo (UiO) og lurte på om noen vet om det finnes noen spesielle regler for antall bytes det er lov å laste ned/opp her på UiO sitt nett ala det som er på NTNU? Og er det eventuelt andre ting en bør være obs på, slik at en slipper å bli kastet av nettet? Må poengtere at jeg bruker nettet til å sende/promotere egenprodusert media og IKKE pirat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Flyttet nylig fra Trondheim (NTNU) til Oslo (UiO) og lurte på om noen vet om det finnes noen spesielle regler for antall bytes det er lov å laste ned/opp her på UiO sitt nett ala det som er på NTNU? Og er det eventuelt andre ting en bør være obs på, slik at en slipper å bli kastet av nettet? Må poengtere at jeg bruker nettet til å sende/promotere egenprodusert media og IKKE pirat.

Hei!

 

Jeg har vært på UiO-nettet siden 2001 og det er ikke begrensninger på opplasning/nedlastning. Du må dog være klar over at de har en veldig streng firewall på nettet, så det er mye som er styrt "utenfra".

 

Andre ting som kan nevnes er at det, i allefall for meg, virker som om firewallen begrenser hastigheten i filsending i f.eks. MSN/Trillian.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...