Gå til innhold

Hvilket komprimerings/converter program?


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en film på hele 10 gig! Eksporterte filmen til AVI format fra Pinnacle Studio. (gikk ikke å brenne direkte fra programmet. Klikket! :thumbdown:

 

Jeg skal få betaling for denne filmen, så jeg kan investere penger i prosjektet.

 

Hvilket komprimerings/converter program gir aller best kvalitet fra AVI --> DVD-Video eller DivX?

 

Gi meg gjerne linkene til programene som dere anbefaler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett ein del som anbefaler TMPGEnc for konvertering til MPEG-2, som er det formatet som vert brukt på DVD-video. Det er ikkje gratis, men det er ingen MPEG-2 kodarar som er gratis:

Because of MPEG-2 licensing matter, we are not able to provide unlimited MPEG-2 encoding function for free, thus, TMPGEnc (which you can download from this website) has limited MPEG-2 encoding function because it is free.

DivX er gratis, men det er få DVD-spelarar som kan spele DivX, so slik sett er DVD betre.

Endret av incanus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjenner ikkje til Vegas, men skulle tru at når du installerer ein codec (som t.d. DivX), so kjem den automatisk opp som eit val i Vegas. Det skjer iallfall med Premiere Pro.

 

Men VirtualDub er eit godt alternativ. Det er ein del som bruker det berre for komprimering. Sjå i denne tråden, so finn du eit par linkar til guider for komprimering med DivX. Meiner den eine av dei tek for seg VirtualDub, men er ikkje sikker. (om den ikkje gjer det, søk på google...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...