Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer ved å skru på PC-en


Anbefalte innlegg

Har et lite problem til, jeg. Når jeg skrur på PC-en, må jeg trykke inn knappen flere ganger for å få den til å starte. Dvs, den starter jo, men Windows vil ikke starte utenom at "bakvifta" står og går. Jeg telte en gang at jeg måtte trykke knappen inn og ut litt over 50 ganger før den gadd å starte riktig.

 

Har hørt noen har sagt det kan være noe med vifta og den trengs å bytte ut. PC-en beggyner jo å bli noen år, snart 6 år. Er det ikke så lang levetid på viftene? Og isåfall, hvilken vifte kan det være? Har støvsugd inni der av og til for å få bort støv, og det er jo to vifter, avkjølingsen og den andre, men jeg vet ikke hvem av dem det er. Virker som om det er den "bakerste" (den som du ser bak PC-en), for jeg hører jo en annen vifte styre på de gangene jeg trykker ørten ganger ut og inn. Den bakerste reagerer bare når PC-en er i gang og "på vei" mot Windows.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru opp kabinettet og se hvilken vifte som ikke går når du trykker inn knappen...

* Er det viften helt øverst? -> Om du ser inne i kabinettet så skal det vere en boks helt øverst bak, er det viften inni der som ikke går? Det er PSU viften, da burde du sende den inn på reparasjon, det høres ikke ut som du har så god peiling på slikt så jeg ville sendt den på reparasjon evnt. kjøpt ny PSU...

Personlig tror jeg det er denne viften som er ødelagt...

Viftene holder en stund, men om det blir for varmt vil smørningen på viften dampe bort og det blir slitasje til viften blir ødelagt...

Lenke til kommentar
kem som gidder å bry seg om en så gammel pc egentlig??:D.. kjøp ny du:) hehe

Sitter for tiden på min (pappa sin gamle) pc, den er fra 98' altså 7år, den fungerer fint, 40gb+250gb eksternt, xp og 384mb ram, fungerer utmerket...

Blir brukt som server og internett på rommet mitt når jeg er hjemme i helgene, har pc'en min på hybelen, men der er ikke bredbånd...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...