Gå til innhold

Ny PC -AMD vs. Intel-


thfjorde

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kommet godt igang med planene for å bygge ny pc.

Dette blir nr. 2 :)

 

Foreløpig har jeg kommet fram til dette:

 

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB

Hiper Strømforsyning ATX 580W

MSI GeForce 7800GTX 256MB

Western Digital Caviar 250GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Pc'n skal i hovedsak kunne kjøre de kraftigste spillene ganske allright :)

 

Men er fortsatt i tvil på om jeg skal gå for "AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz (2MB)"

med "MSI K8N Diamond" eller "Intel Pentium 4 3.6GHz (2MB), muligens 3.8GHz med MSI P4N Diamond!?

 

Noen synspunkter? Har en kamerat som i går satte sammen godsakene fra komplett :) Han har akkurat samme oppsett som meg, men med AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz (1MB) og 7800GT ikke GTX som jeg skal ha.

 

Skulle sammenligne en "Pixel Shader" test som ble kjørt gjennom 3DMark05 mot MSI 7800GTX som ble testet her på Hardware. Kompisen min fikk max 60-65 fps, mens her på Hardware fikk de helt sinnsyke 296 fps!?! Tesmaskinen som dette ble gjort på hadde riktignok en P4 3.2GHz mot min kompis' AMD DualCore på 2GHz. Er AMD flaskehalsen i dette tilfellet? Vil selvfølgelig ha mest mulig utbytte av oppsettet mitt ;) Er en P4 3.6 / 3.8 kraftigere enn AMD DualCore på 2.4GHz?

 

(Til info så har jeg Logitech DiNovo BT tastatur, mus og mediapad, Logitech høyttalere og LG FlatronSlim 19" LCD - nydelig skjerm. Alle godsakene skal pakkes pent inn i Chieftech's nyeste bigtower, minimalistisk og pent - hihi)

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er spillytelse det øverst prioriterte hadde jeg heller kjøpt en høyt klokket single AMD K8. Det er den prosessoren som absolutt gir mest spillytelse for pengene nå for tiden, og det med ganske god margin.

 

En A64 4000+ eller 3800+ bør passe bra og koster mindre enn den dualcore prosessoren du har funnet.

 

EDIT: Men du kan også vurdere om det er verd å miste litt ytelse mot å få dualcore da det er mange fordeler med det også.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...