Gå til innhold

Project Plexi Li | Forslag til bedre tittel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel nå har det oppstått et lite problem :/ digital kameraet ser selvfølgelig herp så ingen bilder ennå :/ men kan i allefall si litt om modden da;

 

Det jeg går løs på er et Lian li; som dere som leste første posten vet... http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC6077USB er kabinettet som skal til pers, og det jeg hovedsakelig hadde tenkt å gjøre var å sette inn et vindu i siden (ja, vet at det er standar :blush: ) for så et i toppluka. Jeg hadde også vurdert en litt merkelig ting, nemlig å sette inn netting i samme form som vinduet på høyere side av kabinettet, i den skal jeg montere vifter hvis jeg gjør dette og dermed håper på en god kjølende effekt

Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet ut en litt ny idee om å "lage" min egen viftestyring. Å lage er vel kanskje å ta i litt hardt, men men...... Jeg har noen Mist vifter fra microplex, en av di med dreiehjul for turtall..... tenkte å feste di sammen med noen av disse "militær/pilot" bryterne et lurt sted i fronten, på den måten håper jeg på et slags "kontrollpanel".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har nå funnet ut en litt ny idee om å "lage" min egen viftestyring. Å lage er vel kanskje å ta i litt hardt, men men...... Jeg har noen Mist vifter fra microplex, en av di med dreiehjul for turtall..... tenkte å feste di sammen med noen av disse "militær/pilot" bryterne et lurt sted i fronten, på den måten håper jeg på et slags "kontrollpanel".

Skal vel ikke være noe problem å fikse viftestyring for ei vifte

som allerede har ei turtallstyring. Min guess er at dreiehjulene bare er en

variabel motstand ( det er det værtfall på mine)! Dermed er det jo enkelt

på plukke opp litt stash fra f.eks. elfa.se! De har både potensiometere og

knotter/hjul/brytere +++ Der finner man mangt som kan engnes til viftestyring.

 

Har forsåvidt laget min egen lille viftestyring med 3 gamle PSU-vifter.

Veksler mellom 5 og 12 V ved hjelp av en bryter. MenMen STÅ PÅ!

 

-Kristoffer

Lenke til kommentar
Jeg har nå funnet ut en litt ny idee om å "lage" min egen viftestyring. Å lage er vel kanskje å ta i litt hardt, men men...... Jeg har noen Mist vifter fra microplex, en av di med dreiehjul for turtall..... tenkte å feste di sammen med noen av disse "militær/pilot" bryterne et lurt sted i fronten, på den måten håper jeg på et slags "kontrollpanel".

Skal vel ikke være noe problem å fikse viftestyring for ei vifte

som allerede har ei turtallstyring. Min guess er at dreiehjulene bare er en

variabel motstand ( det er det værtfall på mine)! Dermed er det jo enkelt

på plukke opp litt stash fra f.eks. elfa.se! De har både potensiometere og

knotter/hjul/brytere +++ Der finner man mangt som kan engnes til viftestyring.

 

Har forsåvidt laget min egen lille viftestyring med 3 gamle PSU-vifter.

Veksler mellom 5 og 12 V ved hjelp av en bryter. MenMen STÅ PÅ!

 

-Kristoffer

nei vet det, problemet er jo å få utskjæringen til å bli pen.. men det skal nok gå bra ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Unskyld meg men dette er ikke en worklog! Ettersom det kommer bilder i morgen kunne du heller begynt og lage workloggen i morgen så du hadde fått en skikkelig god post i starten! *Klage* *Klage* ! :D;)

 

El NetZor

hmm jaok, men da blir det en worklog snart, har såvidt begynt på drivebay dør, bilder av utskjæringene av den kommer snart.

 

Til alle moderatorer: vet at det ikke har vært postet eller noen fremgang i workloggen enda, men det er rett rundt hjørnet ;)

 

Vær så snill og ikke steng tråden for videre posting...

Lenke til kommentar

Brønnedør

220730.jpg

Si ifra om no er litt mongo, første gang jeg gjør dette her :blush::roll:

kommer med update hvor jeg har fått gjort litt mer med lister osv... har forresten ikke skrivd opp hengsler eller dørhåndtak... men det kommer i neste update..

Jeg startet med en vanlig alu plate fra clas ohlson og utskjæringene er gjort med dremel

Edit: la til no info

Endret av Abbono
Lenke til kommentar

hei du,

 

hvis du lager en slik link til bilde ditt som er slik:

 

[URL=http://upload.forvirra.com/img/Abbono_220730.jpg][IMG=http://upload.forvirra.com/img/thumb/Abbono_220730.jpg][/URL]

 

Dette blir seendes slik ut:

Abbono_220730.jpg

 

så slipper du at bilde så inmarri stort.. har laget en auto-thumb generator.. også følger du heller ikke retningslinjene på server(forvirra.com), så bilde skulle blitt slettet

 

Abbono_220730.jpg skulle navnet vært på bilde.... det er nå rettet, men det er kun fordi jeg postet eksempel på hvordan man kan lage koden sin, neste som ikke følger blir ikke rettet.

Lenke til kommentar
hei du,

 

hvis du lager en slik link til bilde ditt som er slik:

 

[URL=http://upload.forvirra.com/img/Abbono_220730.jpg][IMG=http://upload.forvirra.com/img/thumb/Abbono_220730.jpg][/URL]

 

Dette blir seendes slik ut:

Abbono_220730.jpg

 

så slipper du at bilde så inmarri stort.. har laget en auto-thumb generator.. også følger du heller ikke retningslinjene på server(forvirra.com), så bilde skulle blitt slettet

 

Abbono_220730.jpg skulle navnet vært på bilde.... det er nå rettet, men det er kun fordi jeg postet eksempel på hvordan man kan lage koden sin, neste som ikke følger blir ikke rettet.

Ja, sorry, jeg så først det greine etter jeg hadde uploada :blush: og, endra navn osv men da fikk jeg ikke lasta det opp og masse sånn, også fant jeg ikke noen måte og slette det andre på? :roll: men skal inrømme at jeg ikke leita veldig lenge heller :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update #02: Sponsing, Hardware, Lakkering og Drivebaydør

 

Hei da var det tid for update:

 

Lakkering:

 

Psudeksel:

Abbono_psudeksel.JPG

 

Høyre Sidedør:

Abbono_sidedorhoyre.JPG

 

Sponsing:

 

Jeg har nå sent e post til shg.no om sponsing av noe lekkert stæsj

 

Hardware:

 

Jeg tenkte at nå som ATi hadde kommet med nytt skjermkort at jeg skulle bli kvitt det fordømt utdaterte x300 kortet mitt, og anskaffe dette:

x1800xt 512MB

Jeg håper jeg kommer til å merke veldig forskjell, noe jeg sannsynligvis gjør :tease:

 

Drivebaydør:

 

Drivebaydøra er nå helt ferdig og jeg mangler bare å lakke ferdig fronten før jeg hengsler den ordentlig på:

Abbono_bronnedorferdig.JPG

Og:

Abbono_bronnedorferdig2.JPG

 

For de som lurer på hva jeg har gjort med den har jeg først kjøpt inn en aluplate (1mm) fra Claser'n, så har jeg kutta den til fronten på kabinettet, kutta ut til vindu og et 'scope' under det, bak scopet har jeg satt netting og en viftegrill forran. Jeg har også lakket øverste del som dere ser...

 

Viftestyring/Kontrollpanel:

Abbono_viftestyring.JPG

 

Her har jeg ganske enkelt borret hul i ett brønne deksel, festa dreiehjul til vifter, montert 2 stykk militærswitcher som jeg har lakka sort, og kobla til katoder.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...