Jump to content
Sign in to follow this  
Amnion

Klarer ikke koble meg til egen ruter lengre

Recommended Posts

For 40 min siden datt jeg ut av min egen 3com ruter, den står 10 meter unna, og nå klarer jeg ikke koble meg til den lengre.

Kan fint logge meg på de andre netverka i nabolaget, noen som har en ide på hva som kan være galt? :no:

Du skriver ikke så mye om problemet.

Har du ukryptert nett, så kan 'hvem som helst' logge seg på og sperre deg ute... I såfall ta en harware reset og krypter.

Har encryption på rutern, 128bit wep. Er ikke bekymra for at noen har sneket seg inn.

Syns bare det er merkelig at jeg ikke oppnår kontakt med den lenger.

Mest vanlige er at trådløse acesspunkt bare rett og slett låser seg. Restart av accesspunktet fikser biffen i 95% av tilfellene. Hvorfor akkurat accesspunkt virker å ha dette problemet vet jeg ikke, men det skjer altså relativt ofte.

-Stigma

...Jeg kom på min egen ruter 10 min i går, jeg flytta den litt for å få bedre signal. Etter det datt den ut, i dag kommer jeg fremdeles ikke på.

Har trukket kabel til rutern, og kjørt en reset av den. Fungerte ikke det heller, har restarta den med å slå av strømmen et par ganger nå, uten hell.

La merke til en annen detalj, når jeg kjørte wlan fikk jeg 3.7mbit på speedometeret hos itavisen, ved bruk av kable når jeg 6.6mbit?

Amnion

Men fra spøk til revolver, jeg lot ruter stå open litt. Selv koblet jeg meg inn via kabel. Det jeg fort merket var at andre helt fint kunne logge seg på rutern min, og bruke den. Mens jeg selv enten ikke får kontakt, eller ikke får fornyet ip adresse. Har kjørt den sp2 fixen spm er ute. Hjalp lite.