Jump to content
Sign in to follow this  
ZeroII

Forslag lakkering av fangere

Recommended Posts

Skal lakkere fangerene i samme farge som bilen. Og for å ikke bruke altfor mange penger tenkte jeg å gjøre det selv.. Er det noen som har erfaringer med dette for å få det mest proft/ finest mulig. Fangere er svart/ grå av litt rugglete plast typen..

post-133-1125692799_thumb.jpg

Edited by ZeroII

Sørg for at den er rengjort skikkelig. Legg på flere tynne lag, spray nedenfra og opp for å unngå dråper som renner. Avslutt med clearcoat.

Hvis du ikke har erfaring med lakkering så er det kanskje en skole i nærheten som har elever som kan gjøre det veldig billig og du får bra resultat.

Dra til nærmeste lakkverksted og kjøp 2-3DL med samme lakk som på bilen. Lakkoden finner du på metalblanketten under panseret. Lån deg en sprøyte og luftkompressor og sett i gang. :)

Dra til nærmeste sjappe som driver med lakk/grunning etc å spør etter plastgrunning. Da skal lakken sitte som et skudd. Sparkel sitter godt på plast bare du kjøper rette typen.

bruk finsparkel på hele fangern, men bare i et så tynt lag at du får bort den grove konturen i fangern. grunn med vanlig grunning og få tak i spraylakk med fargekoden på bilen. står frammi motorrommet og i dørene på de fleste biler.

hei.. jeg lakkerte mine fangere tilidlig i vår... laget da en post hær og fikk mange gode tips.. se på den..

lakkering av fangere

det jeg gjorde feil.. var at jeg fikk det for travelt for å få det ferdig.. så jeg gjorde dårlig grunn arbeid med rensing av plasten... nå, et halvt år etterpå, har mye av lakken falt av på front fangeren... ta deg god tid og rens grundig...