Gå til innhold

Bluetooth mus- varer bare 1 dag mellom ladingene


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Ja, har samme problemet. Hvis jeg bruker musen aktiv en dag etter en natts oppladning, må jeg lade den på nytt etter 5-10 timer. Slik var den ikke i begynnelsen, så jeg lurer på om batteriene begynner å bli dårlig. Og lurer derfor på om det er mulig å kjøpe nye oppladbare batteri til musen. Og hvilke?

 

mvh.

Eirik TB

Lenke til kommentar

Min mus varer i ca 2 dagers intensiv bruk. På førsten måtte jeg lade den ganske ofte, men bruker tiden har blitt bedre og bedre. Det går sikkert an å kjøpe oppladbare batteri til den. Batteriene er på 1800 mAh, og det skal fint gå an å bruke batterier som har over 3000 mAh. Men for å være på den sikre sida, er det kanskje lurest å henvende seg til logitech :thumbup:

Lenke til kommentar

Det står på undersiden av musen hva slags styrke batteriene kan ha.

MX-900 Bluetooth = 1500-1900NiMH

Setter du inn større batterier enn 1900 blir de aldri ordentlig ladet opp, og kvaliteten blir svekket.

Jeg har selv brukt 2300NiMH, og disse varte kortere enn 1500 batterier, fordi laderen i dock stasjonen er ikke designet for så kraftige batterier.

Jeg hadde også problemer med at hele huben hang seg. Det kan være mange grunner for at den hang seg, men tendensen til å henge seg var størst når jeg brukte og ladet med 2300 batterier.

 

Det du kan gjøre er jo å kjøpe en GP powerbank med 4 batterier, og alltid ha to klar til aksjon. da kan du fint sette inn 2300 ++ og nyte de.

Lenke til kommentar

har en mx900, og syntes batteriene varte kort mellom ladingene.

 

Selv etter innkjøp av biltemas 1800 nimh (testvinnere)

 

Sendte en mail til logitech europa, og de sendte en ny mx900. Mot at jeg leverte inn lokket på den forrige musa, samt klippet av den lille strømadapteren.

 

Kostet meg vel 20kr i frakt å sende det til logitech.

 

er ikke noe problem å bruke musa uten batterilokket, så nå er en mx900 alltid i laderen.

 

Lefdal sier de ikke fant noen feil på den, etter å ha vært på service i en uke.

 

Så rapporterte dem til logitech, i stedet for å bruke bensinpenger dit igjen.

 

Men etter erfaring, mx900 sluker batteri etter en tid.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Mitt problem har løst seg.. rart, men nå kan jeg bruke musen en uke uten å lade. Riktignok står det i bruksannvisningen at man må lade musen et par ganger før brukstiden øker, men for meg tok det godt over en mnd. og med lading mer enn en gang pr dag så blir det en del ladinger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...