Gå til innhold

problem med M-auio delta 66


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjenner ikke m-audio, men høres ut som

a) hardware problem - er du sikker på at du koplet til en stereo utgang

b) intern routing i kortets software, der den andre kanalen ikke er tilkoplet riktig utgang

 

Ser ut som om breakoutboksen har 4 mono inn og 4 mono ut,

så du må sikkert ordne deg med en overgang

Lenke til kommentar

fint hvis du gir litt mer info om hva det er du holder på med når du poster..

 

Jeg får bare anta at du kobler lydkortet til et vanlig stereoanlegg for å spille av lyden, og at dette skjer analogt.

 

Delta66 har fire analoge mono-utganger. To og to av disse danner hvert sitt stereopar.

Altså utgang 1+2 og 3+4.

Normalt bruker du Output 1 og 2 som er de to utgangene lengst til venstre på boksen. 1 er left og 2 er right.

 

Disse utgangene er TS plugger, også kalt mono Jack-plugger, 6.5mm eller eventuelt 1/4", også kalt telefonplugger, og alt mulig annet. Det vesentlige er at det er mono utganger, som du skal ha mono plugger i.

Vanlig inngang på stereoanlegg er derimot 2 stk phono-plugger (som også er mono, 1 plugg for hver kanal). Derfor trenger du en overgang. Du kan f.eks kjøpe en kabel med 2x Jack i hver ende, og så kjøper du to løse jack->phono overgangsplugger til å ha i ene enden.

 

 

Kortet har ingen hodetelefonutgang, så det er egentlig umulig å forstå hva du snakker om. Hvis du kobler kortet riktig til et stereoanlegg, skal du derimot få riktig lyd ut av høretelefonutgangen på forsterkeren.

 

 

Så må du gå på sounds i control panel i windows - > og stille inn audio device for lydavspilling til m-audio kortet ditt. Hvis mulig, sett til output1/2

 

Antar at du har installert driverne til kortet og da får du opp en liten svart M nede i

taskbar som du kan klikke på for å å få opp m-audio control panel. Her går du på

"Patchbay/Router" og setter den fysiske HW Out 1/2 til å sende ut lyden som går på Wavout1/2 , men dette står den på default.

 

Eventuelt kan du sette til "monitor mixer" under H/W Out 1/2 og så kan du gå tilbake til Monitor Mixer tab'en og stille volumnivå på alt mulig tenkelig. Det er som en mixer.

Endret av timmy__
Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for et flott svar Timmy. Kortet har jo jack-utganger, ergo er det ikke noe problem å koble hodetelefonene mine på kortet. men jeg måtte som sagt ha denne overgangen jeg nå har skaffet meg. Men ut i fra hva du sier er det sikkert galskap å koble hodetelefoner til kortet:). Og etter dette funket det fint, Det var rett og slett dårlige kontakter på den første overgangen min som skapte problemet. Tusen takk til alle som har bidratt med å løse problemet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...