Gå til innhold

Garanti/retur av skjermkort


Bolle2

Anbefalte innlegg

Hei. Har ett Hightech Excalibur Radeon 9600 XT 256MB, kjøpt på Netshop.no

 

Det er litt over året gammelt. Kom hjem fra skolen en dag, skjermsparern har tatt livet av kortet. Det er så. Ingen tvil om at det er svidd. Klarte såvidt å holde fingern borti ene kondensatoren, så varmt var det.

 

Netshop påstår det er bare 1 års garanti. Ringte til komplett support. De sa 2 år, uten unntak. Har forresten returnert produkter til komplett som var nesten 2 år, dog ikke skjermkort. Men, de sa at 2 år på skjermkort også, IDAG når jeg ringte.

 

Er det noen som har hatt problemer med retur til nevnte netshop, eller andre med positive erfaringer med retur på skjermkort. Jeg tenker utelukkende på kort mellom 1 og 2 år gamle.

 

Takker for innspill.

 

Vh Ørjan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har kjøpt kortet som privatperson har du minst 2 års reklamasjonsrett, og sannsynligvis 5 år om det kan defineres at varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Garanti er rettigheter som selger yter i tillegg til forbrukerkjøpsloven og har således ingenting å si i dette tilfellet med mindre du har kjøpt kortet gjennom fatterns firma eller lignende.

Lenke til kommentar
Om du har kjøpt kortet som privatperson har du minst 2 års reklamasjonsrett, og sannsynligvis 5 år om det kan defineres at varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Garanti er rettigheter som selger yter i tillegg til forbrukerkjøpsloven og har således ingenting å si i dette tilfellet med mindre du har kjøpt kortet gjennom fatterns firma eller lignende.

Det er kjøpt privat.

Lenke til kommentar

ATi gir dessuten 4 års garanti på sine produkter, sjekk også ev.t ut hightech sine sider ang. dette. Dette er noe produsentene gir til selgerne (F.eks netshop). Og igjen så må selgeren kunne gi tilleggsgarantier til dette ifølge forbrukerkjøpsloven.

 

F.eks: hvis et produkt ikke har noen som helst form for garanti, så bortfaller reklamasjonsretten. Men videre ifølge forbrukerkjøpsloven så har man ikke lov til å selge noe uten garanti i Noreg.

 

Minste tid på reklamasjonsrett er 2år, uansett. Men dette er noe du som forbruker må meldi ifra om, at du vil bruke reklamasjonsretten din på produktet. Jeg foreslår at du ringer Netshop igjen og sier at du "påberoper deg reklamasjonsrett" på kortet. =)

Lenke til kommentar
ATi gir dessuten 4 års garanti på sine produkter, sjekk også ev.t ut hightech sine sider ang. dette.

Jeg fant ingenting på hjemmesiden til Hightech. Sendte en mail til linuxbutikken. De selger samme kortet. Spurte spesifikt om Hightech's kort. Fikk til svar 2 års garanti på ATI kort.

Noen som har forslag hvordan jeg skal gå frem med mitt problem nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...