Gå til innhold

Misfornøyd med Multicoms kundeservice


Anbefalte innlegg

ECS G556E

1 GB RAM

9700 128 mb

1,7 Ghz Pentium M

80 GB harddisk

 

Sisst gang sendte jeg inn laptopen siden vifta stoppa helt plutselig når jeg satt på msn på kjøkken bordet. Sendte den inn og tenkte det var klar garanti sak siden den stoppa helt uten videre. Så måtte jeg betale over 700kr for å fjerne et klistremerke. Umulig at et klistremerke stort nok til å stoppe en vifta kan komme seg inn igjennom de små hullene. Ringte å klagde og de satt meg over til han som reparerte pcn min. Han husket ikke hva slags klistremerke det var men var sikker på at den kom utenifra. Når jeg sa det er umulig, bare se på de små hullene foran vifta så ble han usikker og ba meg om å sende en mail, som jeg ikke gjorde for jeg har sendt mail dit før uten svar, og nå var jeg så lei at jeg kjøpte en ny pc et annet sted.

 

Strømmhullet fikk dårligere og dårligere kontakt, før det til slutt ikke virket i det hele tatt 2 ganger. Begge gangene betalte jeg dyre dommer.

 

Internett hullet har en liten plastikk flik som gjør at kabelen sier klikk og holder seg inne i hullet. Etter en av de første gangene jeg puttet i internett kabelen og tok den ut så datt den biten plutselig ut og internett kabelen ville ikke sitte inne lenger.

Detta var helt på starten når jeg fikk pcn, og jeg ringte inn å fortalte hva som hadde hent. Da sa dem at det ikke var garanti sak fordi jeg hadde ødelagt den med å røske hardt i internett kabelen. Pcn var jo helt ny jeg var selvfølgerlig forsiktig som bare det. Men nei da de sto i telefonen og sa jeg løy. Litt av en start på en kundeforhold. Jeg ville bruke angreretten når jeg så hvordan de var mot kundene sine men de nekta siden jeg hadde ødelagt pcn. Ente opp med at jeg sente inn pcn noen måneder senere (brukte trådløs til da) og den sto der i 1-2 uker. Så ringte jeg og spurte hvor det ble av den. Den hadde de glemt og skulle fikse det med en gang de fikk tid. Senere ringte dem og sa hardisken var ødelagt og den ville ikke boote. Pcn brukte jeg samme sag som jeg sendte den for å gjøre skole saker, og det var ingenting feil med hardisken. Likevel mistet jeg en god del data og måtte kjøpe ny harddisk. De måtte også bytte hele hovedkortet for å skifte internett hullet.

 

Håper det er utfyllende nok for deg. Har hatt andre problemer fra starten også som for eks; Skulle ha R. 9700 men pcn sa jeg hadde R. 9600. Når jeg gikk på ati for å oppdater driver (cs klagde på at skjermkortet hadde gammel driver) så sa installen at jeg ikke hadde radeon hardware så den kunne ikke instalere. Sisste gangen jeg sente inn pcn fungerte ikke skjermen riktig. Hvis man rørte litt på den mens pcn var på så gikk den i sort og jeg måtte restarte for at den skulle fungere. Dette ble ikke fikset når jeg sente inn. Gjennom hele tida jeg har eid pcn har mange skruer forsvunnet overalt fra pcn, og gummidottene under som hever pcn og gjør at den ikke sklir har detti av og blitt borte.

Endret av Salvinorin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* feil plassert
* dårlig emntetittel
* brudd på 3-ords regel

 

 

 

 

Du vet, du har angrett, så du heller bruke pengene på en maskin hos komplett f.eks.

 

Edit:

 

 

Og hvis strømuttaket var\ble defekt uten at det var du som gjorde det, skal du ikke betale for det!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Umulig at et klistremerke stort nok til å stoppe en vifta kan komme seg inn igjennom de små hullene. Ringte å klagde og de satt meg over til han som reparerte pcn min. Han husket ikke hva slags klistremerke det var men var sikker på at den kom utenifra. Når jeg sa det er umulig, bare se på de små hullene foran vifta så ble han usikker og ba meg om å sende en mail, som jeg ikke gjorde for jeg har sendt mail dit før uten svar, og nå var jeg så lei at jeg kjøpte en ny pc et annet sted.

Så du gadd altså ikke engang å sende en mail slik at protesten din var skriftlig? Måten du taklet den der på, er det samme som å si at butikken hadde rett, og at du ikke ville ha det på garanti.

 

Strømmhullet fikk dårligere og dårligere kontakt, før det til slutt ikke virket i det hele tatt 2 ganger. Begge gangene betalte jeg dyre dommer.

Dersom dette fortsatt var i garantitiden, hvorfor krevde de betaling? Var det noe som så ut til å være etter hardhendt behandling? Protesterte du når de krevde betaling under garantitiden, eller godtok du det helt uten videre? Det mangler ganske mye i forklaringen på hva som skjedde her.

 

Internett hullet har en liten plastikk flik som gjør at kabelen sier klikk og holder seg inne i hullet. Etter en av de første gangene jeg puttet i internett kabelen og tok den ut så datt den biten plutselig ut og internett kabelen ville ikke sitte inne lenger.

Detta var helt på starten når jeg fikk pcn, og jeg ringte inn å fortalte hva som hadde hent. Da sa dem at det ikke var garanti sak fordi jeg hadde ødelagt den med å røske hardt i internett kabelen.

Så nettverkskontakten datt bare helt plutselig ut av seg selv? Det er ekstremt sjelden, så at de i utgangspunktet ser på det som resultatet av hardhent behandling er ikke så merkelig. Når du så i tillegg venter noen måneder med å sende inn maskinen, så har du ikke noe klagegrunnlag lenger.

 

Har hatt andre problemer fra starten også som for eks; Skulle ha R. 9700 men pcn sa jeg hadde R. 9600. Når jeg gikk på ati for å oppdater driver (cs klagde på at skjermkortet hadde gammel driver) så sa installen at jeg ikke hadde radeon hardware så den kunne ikke instalere.

Mobilitydrivere skal ifølge ATI hentes fra podusenten sine sider. Catalyst vil ikke fungere på disse skjermkortene, noe som er helt vanlig.

 

Joda, du har noen klagegrunner her, men du kan jo holde klagene til ting som faktisk er Multicom eller produsenten sin skyld.

Lenke til kommentar

Nettverkskontakten detter ikke ut av seg selv...

 

Det som jeg kan tenke meg er tilfellet er at retainer clipsen på nettverkskabelen har fallt av pga. "hardhendt" behandling. Nå skal jeg gjerne innrøme at disse har en lei tendens til å falle av fort, men (a) det er jo ikke noe galt med maskinen, det er på nettverkskabelen (b) alle nettverkskabler er sånn, og den detter ikke av av seg selv. Som reglen blir de "sliten" av å bli bøyd bakover når du løser floker på kabelen.

 

Hele saken lukter av brukerfeil og dårlig kommunikasjon spør du meg, men jeg kommer ikke til å grave mer i det. Det er en sak mellom deg og webshop, og ved mindre du poster nok detaljer til at vi her på forumet kan gi deg relevante råd, så har det ingen hennsikt utenom å lufte frustrasjon...

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...