Gå til innhold

Forumets Fotokonk. September 2005. Tema: Ekstremt


Black Star

Anbefalte innlegg

Viktig: I denne tråden skal det KUN legges inn bidrag til fotokonkurransen. Alle andre innlegg vil bli slettet. Småprat, kommentarer og andre ting kan dere ta følgende tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673&st=0

 

Da sparker vi i gang septemberkonkurransen. Temaet denne måneden er Ekstremt. Planen er at alle vinnerne fra og med februar til og med november er finalister i desember med det bildet de tidligere vant med.

 

Slik virker det: Du legger inn ditt bidrag her. Jeg anbefaler at alle lager en liten versjon av bildet som de legger med som vedlagt fil (grensen er 256 kb tror jeg) og hvis man vil at folk skal ha mulighet til å se bildet i fullversjon så legger man ved en link til den (må legges på egen hjemmesideplass). Det er viktig at alle uansett legger bildet med som vedlagt fil, slik at vi ved et raskt overblikk kan se hvilke bilder som tilhører hvem. Vil også anbefale alle deltakere å legge ved en liten kommentar i samme innlegg som bildet. Kommentaren kan være hvordan bildet ble tatt, hvilken teknikker du har brukt, om du har manipulert bildet og så videre. På den måten kan alle lære litt av hverandre.

 

Å legge inn bidrag kan du gjøre til og med den 19. i hver måned (til ca. klokken 22:00).

 

Den 20. i hver måned starter vi en poll. Her kan alle brukerne stemme på det bildet de liker best. Den som står igjen med flest stemmer den siste dagen i måneden, vinner månedens fotokonkurranse og går altså videre til finalen i desember.

 

Det er en viss fare for at vi får for mange bidrag til å lage en poll. Tror maksimum alternativer i en poll er 40 eller 50. Om dette skulle skje, vil jeg velge ut noen på forumet som har vist at de har en viss fotografisk interesse, og spørre om de vil hjelpe meg med å fjerne noen bilder.

 

Regler for konkurransen

 

1. Du kan kun legge inn foto i denne tråden. Alt snakk, kommentarer eller lignende vil bli slettet. Ta heller slike ting i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673&st=0 Men du kan legge inn dine egne kommentarer til ditt eget bilde i samme innlegg. Her anbefales det at man skriver litt om hvordan man tok bildet, teknikker man brukte, om man evt. har etterbehandlet det osv. slik at vi kan lære litt av hverandre.

 

2. Du kan kun legge inn ETT bilde hver måned.

 

3. Temaet er forskjellig fra måned til måned. Temaet er kun ett ord, og kan tolkes relativt fritt. Hvis du er langt ute på viddene fra temaet, anbefales det at du skriver litt om hvordan du har tolket tema.

 

4. Man kan kun vinne to ganger pr. år. Det er fritt å delta hvis du har vunnet to ganger, men vinner du en tredje gang, vil finaleplassen tilfalle nummer to den måneden. Men hvis man har vunnet mer enn to ganger, kan brukeren selv velge hvilke to bilder han vil delta i finalen med.

 

5. Vil man manipulere/etterbehandle bildet, er det greit, men det anbefales at man da skriver hva man har gjort med bildet. Overdreven manipulasjon anbefales ikke, da vi ønsker å holde dette som en fotokonkurranse. Forandring av farger, pålegging av filter osv... er greit, men blir denne regelen misbrukt, må vi ilegge strengere regler angående manipulasjon.

 

6. Det har ingenting å si om bildet er tatt med filmbasert eller digitalt kamera. Du kan gjerne ta bilder med et kompakt kamera eller et engangskamera om du ønsker det også, men vær klar over at enkelte nok vil reagere på et uskarpt bilde. Det anbefales derfor, for din egen skyld, at du tar bilder med det beste fotoutstyret du har tilgjengelig.

 

7. Det må være du som har tatt bildet du legger inn som bidrag. Det er altså ikke tillatt å bruke andres bilder. Legges det inn bilder med copyright, står brukeren selv ansvarlig for eventuelle følger.

 

8. Har du lagt inn et bilde, så er det dette bildet som gjelder. Du kan altså ikke forandre bidraget ditt når det først er lagt til.

 

9. Lurer du på noe, ta kontakt med meg via PM før du legger inn ditt bidrag.

 

10. Sist, men ikke minst. Ha det gøy

 

Og husk... alt vedrørende konkurransen kan diskuteres i følgende tråd: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=360673&st=0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Easy Street

 

Bildet er tatt i Squaw Valley, California, 10. Mai 2005 etter ca 30-40 cm sensesong snøfall. Ruten skikjøreren befinner seg i er kalt Easy Street. :roll: Bildet ble tatt fra et lite utspring på platået med et godt gammelt Canon Powershot Elph 110 (2Mp oppløsning). Hvis man kan ta bildet inn mot en bratt skrent, og ikke oppover eller nedover, ser det ofte fantastisk bratt ut. Bildet er beskjært i bunnen og på høyre side for å ta bort et par forstyrrende elementer.

post-209-1125770620_thumb.jpg

Endret av runethechamp
Lenke til kommentar

Bildet er tatt under en stuntoppvisning med motocross sykler på Swedish Bikemeet 2005 i High Chapparal.

Det var 2 gutter som kjørte, og de kunne virkelig det de drev med! Jeg vil kalle en del av hoppene og stuntene de gjorde for ekstreme!

 

Hadde litt vanskelige lysforhold der jeg tok bilder fra, men dette bildet her er ett av de som ble best.

Har ikke gjort noen store forandringer; croppet det litt, justert litt på contrast/brightness og curves.

 

"ExtremeFMX"

post-209-1125609392_thumb.jpg

Endret av MrMagoo
Lenke til kommentar

Legger med et lite bilde fra når jeg var å hoppet strikk,

det er den mest ekstreme opplevelsen jeg har opplevd noen sinne!

Bildet er klippet på midten og satt sammen speilvendt, er ikke sikker på navnet til denne teknikken, men denne personen dere ser har 90 meter fritt fall i vente de neste 4 sekundene!

 

(stem på meg, og en magisk ånd vil gjøre et eller annet bra et eller annet sted)

 

 

edit:

Nikon D50 18-70mm

post-209-1125658645_thumb.jpg

Endret av Lapette
Lenke til kommentar

Bildet er tatt i Kirkerudbakken i Bærum. Det er tatt med et Nikon D70 sammen med et Nikon 35-80mm f/4-5.6 objektiv.

 

Jeg fant ut at det å stå nede i half-pipe'n mens kjøreren hopper opp forran deg var en brukbar vinkel for et extremt shot. Kjøreren er en god venn av meg som desverre har flyttet til Brasil, men han kommer nok en tur innom kirkerudbakken til vinteren også :thumbup:

 

Har ikke gjort noe med fargene eller eksponeringen på bildet

post-209-1125670723_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Lette igjennom bildene mine, og dette var det mest ekstreme jeg fant:

"Ekstremt dårlig gjemmested" har jeg valgt å kalle det. :p

 

Det ble tatt i sommer på Kråkenes fyr, da kjæresten min forsvant og ble funnet igjen i et rør på siden av fyret.

 

Bildet er tatt med et Nikon Coolpix 5400 og det eneste som har blitt gjort med det er crop, levels og unsharp mask i Photoshop.

post-209-1126967548_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...