Gå til innhold

Retur av et åpnet spill


Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Jeg har kjøpt et spill til PSP jeg ikke synes var noe bra :( Har jeg lov til å bytte et inn ved bruk av angrerett eller en liknende lov? Det er INGEN fysiske bevis på at det er brukt, utenom at emballasjen er brutt. Må vel være lov til å bytte da?

 

Mvh Alex

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du være snill og fortelle meg hvordan i all verden jeg kan jukse til meg informasjon med det spillet? Og nei, jeg ville ikke kalle et PSP-spill software. Et PC-spill er software, men i likhet med fks. Nintendo-spill, kan ikke PSP-spill kopieres...

 

edit: dritt-tastatur, lite batteri :(

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Hei og hopp! Jeg har kjøpt et spill til PSP jeg ikke synes var noe bra :( Har jeg lov til å bytte et inn ved bruk av angrerett eller en liknende lov? Det er INGEN fysiske bevis på at det er brukt, utenom at emballasjen er brutt. Må vel være lov til å bytte da?

 

Mvh Alex

Heh, hadde hele verden vært sånn at alle kunne prøve noe, for så å putte det tilbake igjen siden de ikke likte det, ville nok verden bukket under etter hvert. :)

 

EDIT: Finner du en død pixel på en skjerm, bruker du ikke angreretten. Da reklamerer du på en defekt eller delvis defekt vare.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=01/09/2005 : 21:01]
Hei og hopp! Jeg har kjøpt et spill til PSP jeg ikke synes var noe bra :( Har jeg lov til å bytte et inn ved bruk av angrerett eller en liknende lov? Det er INGEN fysiske bevis på at det er brukt, utenom at emballasjen er brutt. Må vel være lov til å bytte da?

 

Mvh Alex

Heh, hadde hele verden vært sånn at alle kunne prøve noe, for så å putte det tilbake igjen siden de ikke likte det, ville nok verden bukket under etter hvert. :)

 

EDIT: Finner du en død pixel på en skjerm, bruker du ikke angreretten. Da reklamerer du på en defekt eller delvis defekt vare.

Veldig få produsenter har null døde pixel garanti. Altså nytter ikke reklamasjon :roll:. Jeg jobber jo selv i en sportsbutikk, og hvis noen ikke er førnøyd med varen, og både emballasje og selve varen er intakt, må de gjerne bytte i noe annet evt. få tilgodelapp. Er ikke så vanskelig som du skal ha det til.. Jeg kommer iallefall til å prøve meg, det værste som an skje er at jeg får et nei...

Lenke til kommentar
Kan du være snill og fortelle meg hvordan i all verden jeg kan jukse til meg informasjon med det spillet? Og nei, jeg ville ikke kalle et PSP-spill software. Et PC-spill er software, men i likhet med fks. Nintendo-spill, kan ikke PSP-spill kopieres...

 

edit: dritt-tastatur, lite batteri :(

ops.. så ikke at det var PSP spill.. trodde det var PC :blush:

Lenke til kommentar

Trur ikkje du har rett etter lova, men synest du burde få lov til å bytte det dersom du synest spelet er dårleg, og bruken ikkje er merkbar (dvs. dei kan selge det på nytt til full pris). Er ikkje heilt kjent med det fysiske formatet på PSP-spel, men reknar med at det ikkje kan kopierast med vanleg utstyr. Då skulle det ikkje vere nokon tvil frå butikken si side om at du har reint mjøl i posen. Du får forklare situasjonen for dei, og håpe det beste. :)

 

Vil absolutt ikkje betegne eit PSP-spel som hardware. Det er jo innhaldet på mediet, altso data/programvare, ein i hovudsak betalar for, ikkje mediet sjølv.

 

Kay

Lenke til kommentar
Trur ikkje du har rett etter lova, men synest du burde få lov til å bytte det dersom du synest spelet er dårleg, og bruken ikkje er merkbar (dvs. dei kan selge det på nytt til full pris). Er ikkje heilt kjent med det fysiske formatet på PSP-spel, men reknar med at det ikkje kan kopierast med vanleg utstyr. Då skulle det ikkje vere nokon tvil frå butikken si side om at du har reint mjøl i posen. Du får forklare situasjonen for dei, og håpe det beste. :)

 

Vil absolutt ikkje betegne eit PSP-spel som hardware. Det er jo innhaldet på mediet, altso data/programvare, ein i hovudsak betalar for, ikkje mediet sjølv.

 

Kay

Uenig, hvis discen går i stykker, får jeg ikke et nytt spill for 20kr, som platen koster. Det er faktisk en sinnsyt dyr brenneplate vi får utevert, som tilfeldigvis har noen nuller og ett-tall skrevet inn i seg...

Lenke til kommentar

Det skal du sjølvsagt få lov til. Sjølv legg eg veldig stor vekt på nullane og einarane, og synest ikkje det er noko tilfeldig over dei i det heile.

 

So, berre for å ha det klart: Du meiner at eit PC-spel er software, eit PSP-spel er hardware? Gjeld det samme for PS2-spel? Og er t.d. Square Enix og Konami hardware-utviklarar?

 

Kay

Lenke til kommentar
Det skal du sjølvsagt få lov til. Sjølv legg eg veldig stor vekt på nullane og einarane, og synest ikkje det er noko tilfeldig over dei i det heile.

 

So, berre for å ha det klart: Du meiner at eit PC-spel er software, eit PSP-spel er hardware? Gjeld det samme for PS2-spel? Og er t.d. Square Enix og Konami hardware-utviklarar?

 

Kay

Alt er hardware helt til det går ann å kopiere det :p. Jeg synes Ape Acadamy var elendig, og jeg fikk byttet det (:D), til Ridge Racer, kjempekult :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Å definere et spill som hardware er jo et mesterstykke i seg selv. Et spill er ikke mer en en lang programmeringskode(altså software), uansett om man er på en pc-maskin eller en psp. I prinsippet er det akuratt det samme. Mediet spillene er lagret på kan variere.

Om jeg kopierer en sang fra en cd over til en kasett, så vil sangen på kasetten være 100% lik som på cd'en, men jeg trenger ulik hardware for å høre på kasetten og cd'en.

 

Og fordi du ikke har muligheten til å kopiere en umd-disk, betyr ikke at teknologien ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...