Jump to content
Sign in to follow this  
simerix

Skjøting av handsfree, funker det?

Recommended Posts

Ja, hei jeg lurer en ting. Går det ann å skjøte sammen minijack, og handsfree til mobil? Vurderer på å kjøpe meg en samsung E720 eller en E730, men siden den ikke har minijack, så funker det å koble sammen ledningen til samsung handsfree med minijack? Er det noen som har prøvd på det? :ermm:

Ja, hei jeg lurer en ting. Går det ann å skjøte sammen minijack, og handsfree til mobil? Vurderer på å kjøpe meg en samsung E720 eller en E730, men siden den ikke har minijack, så funker det å koble sammen ledningen til samsung handsfree med minijack? Er det noen som har prøvd på det? :ermm:

Du mener slik at du kan bruke vanlige hodetelefoner på telefonen?

Du vil altså lage en hun-jack-plugg som du kan koble til telefonen? :)

Det skal funke, har gjort det på andre telefoner

Hvilke telefoner har du gjort det på da? ;)

Siemens og Nokia, men prinsippet burde jo være det samme :) Ledningene til høyre og venstre propp har du jo der..

Klipp dem, avisoler. og lodd på en vanlig plugg :)

Lodde? Betyr det at må sveise eller noe sånt? :roll:

Ja, det betyr at du må kjøpe deg et sveiseapperat (koster ca. 3000 kr. for et OK sveiseapparat, også sveiser du sammen kablene! :roll:

Eventuelt, du kjenner noen som har litt peiling på elektronikk, ber han lodde det på med en vanlig loddebolt, litt loddetinn, la han ta seg av avissoleringen da du aldri blir å klare det, antyder jeg... :p

Uansett, også setter vedkommende såklart over ei krympestrømpe, det kan være lurt..

Men.. wtf...