Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 1.9TDI risting/ulyd i motor


RostamX

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Kjøpte meg for en stund siden en bruktimportert Audi via en bilformidler i norge

Siden jeg ikke har hatt en VAG diesel før så kjente jeg ikke motoren og eventuelle lyder/ulyder som den skal ha / ikke skal ha....

 

Men nå har det seg sånn at motoren lager en slags "tikkelyd" som kommer i tillegg til "traktorlyden" som diesel biler lager.

Jeg tenkte ikke mer på dette før jeg idag skulle innom www.norskbildelsenter.no for å få chippet bilen.

Jeg nevnte denne spesielle lyden for en av gutta der, og etter en kjapp prøvetur kom han tilbake og sa at kan også hørte en slags "mekanisk ulyd" samt at motoren ristet mer enn nødvendig på tomgang.han nevnte at en kamerat av ham hadde samme type bil uten denne lyden og ristingen.

 

Det ble til at jeg ventet med chippen pga eventell reklamasjon på bilen.

 

På vei hjem igjen kjørte jeg innom et AUDI merkeverksted og der kunne en av mekanikere konstantere at bilen var helt fin den og at kan ville ha sluppet den gjennom en eventuell kontroll/service

 

Det er nå ca 2000Km igjen på garantien på bilen og jeg vil nødig sitte med skjegget i postkassa etter at den har gått ut.

 

 

Det mest fortvilende er at norskbildelsenter (som er VW og AUDI spesialister sier at noe er "galt" mens et AUDI merkeverksted sier det motsatte.

 

 

er det noen som har vært borte i noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er denne lyden der hele tiden eller? På min bil (riktignok ikke Audi) kommer det en brølelyd, ved visse hastigheter, spessilet når man gir ekstra gass og skal gire da brøler motoren noe sykt. Hos meg må det være en del av potterøret som er koblet til selveste motoren som lager denne lyden (dere bileksperter le hvis dette høres latterligt ut) :p

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Kjørte bilen inn til TS Racing gutta og de mente også at motoren ristet litt for mye på tomgang.

dog er dette når den er god og varm og ikke når den er kald, Fikk uansett chippet den opp så jeg regner med at jeg ca har 180HK og 410NM nå :dribble:

 

Snakket med Tommy på TS Racing og han annbefalte meg å bytte til en tykkere olje (10-40)

 

Så jeg får se etter om det hjelper på lyden. :thumbup:

Endret av Hooligan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...