Gå til innhold

Ultraportabel - letteste mulig uten å koste flesk


AtroZ

Anbefalte innlegg

Jeg leiter og etter en ultraportabel. Har fra før en stasjonær pc, og en 1557 laptop fra netshop på 2.9 kilo. Trenger en som er mye lettere en det, pga at jeg har fått ryggproblemer og ikke kan bære så tungt lenger. :no:

 

Den letteste jeg har funnet er dell sin x1, den veier ca 1,2 kilo, det skal være lett nok. :thumbup: Men jeg skulle helst kommet så langt ned mot 9000, kr som mulig, og x1 koster i skrivende stund 12 300 :ermm: for billigste konfigurasjon. (+ frakt???) Ytelsen på den er ikke så viktig, den skal bare brukest til å skrive med på forelesninger.

 

Noen forslag, eller er x1 den billigste ultraportabel??

Endret av AtroZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rygg? hvis du ikke klarer bære 3kg kan du kjøpe deg en stasjonær pc heller å bli hjemme, eventulet montere den på rullestolen.

 

Greit nok mange har ryggproblemer, men finn på en bedre unskyldning for å kjøpe en ny laptop

Så så. Det er faktisk folk som sliter med ryggen, og da kan 3kg faktisk være ganske tungt. Og hva som han skal bære den fram og tilbake til skolen hvis han er student?

Lenke til kommentar
Rygg? hvis du ikke klarer bære 3kg kan du kjøpe deg en stasjonær pc heller å bli hjemme, eventulet montere den på rullestolen.

 

Greit nok mange har ryggproblemer, men finn på en bedre unskyldning for å kjøpe en ny laptop

Tviler på at du har hatt seriøse ryggproblemer før...

Lenke til kommentar

chil kan ta seg en bolle. Jeg er ikke på dette forumet for å diskutere ryggproblemene mine, men jeg har altså slitt med isjas i over et år nå. Tro meg en kilo er egentlig en kilo fom mye når du knapt nok greier å stå oppreist. Er heldigvis litt bedre nå, men vil gjøre alt for ikke å bli verre igjen.

 

Nå er jeg i den "heldige" situasjon at jeg har rett på 9000 kr til kjøp av bærbar pc pga håndleddene mine som heller ikke er helt god. Jeg valgte å ikke benytte meg av tilbudet, og kjøpte heller en 1557 på egenhånd ifjor. Nå har jeg behov for en lettere pc enn 2.9 kilo, som min 1557 veier. Og jeg får jo nesten ingenting igjen vist jeg skulle solgt 1557`en, som jeg prutet ned til 15000 kr (kraftig oppgradert). Håper mr. chil føler seg bedre nå.

 

 

CrZy_T: Hvilke pc`er er lettere enn x1? har ikke funnet noen

Endret av AtroZ
Lenke til kommentar

Finnes lettere pcer selvsagt, men da begynner de å bli seriøst små, og sansynligvis også ganske dyre. Tror heller ikke de er så veldig lette å få tak i her til lands.

 

Forøvrig tror jeg det er vanskelig å matche pris/vekten til X1. Jeg ville heller tatt en telefon til Dell og spurt om de kunne gitt noe slags tilbud eller rabatt, f.eks droppe windows installasjon, de pleier etter det jeg har hørt å være ganske behjelpelige.

Lenke til kommentar

Spørs om du må se deg om til utlandet... Det som er aberet da er at du får engelsk tastatur + at tastaturet kan bli bittelitt lite å skrive på

 

Jeg har anbefalt denne før http://store.shopfujitsu.com/fpc/Ecommerce....do?series=P15D har litt lyst på den...

 

Selv har jeg en http://store.shopfujitsu.com/fpc/Ecommerce...an.do?series=P1 som jeg har puttet en 60GB hd i... den er flott til å surfe med ol, men skjermen er litt liten til å ha den som hoved pc. Du kan jo få kjøpe min veeldig rimelig, da jeg har lyst på ny...

Lenke til kommentar

www.laptops.dk

 

Var nede og hentet min T42 igår, der hadde de X41 på lager, den veier like mye som en litt full godtepose... 1200gram.. :) får du problemer med ryggen med denne burde du vurdere litt fysisk aktivitet, og litt proteiner... :) Lykke til

 

 

EDIT: ser ut som du må ha deg X31, på 1600gram, den kommer på litt over 9000,- norske kroner..

 

EDIT: bilpakke med color-line koster rundt 800,- kr for 2 personer og bil, så får du deg en tur og du får kjøpt kvota :)

Endret av intercool
Lenke til kommentar

Hvordan bærer du laptopen din? Det har endel å si om du bruker ryggsekk, sideveske eller håndveske.

 

Har selv et isjashelvete som begynner å gi seg nå (håper jeg, det lurer litt over i det andre beinet nå). Lykke til, og prøv å hold deg i bevegelse de gangene det ikke gjør for vondt.

Lenke til kommentar
Zepto 120SL er jo en mulighet på 1.08kg http://www.zepto.no/

Ja, men blir vel like dyr som X1, og man MÅ ha ekstra batteri da zeptoen knapt holder ut første forelesningstime.

 

Edit:

"Letteste mulig uten å koste flesk"..er så og si umulig. Jo lettere den er, jo dyrere er den. <10.000kr blir veldig vanskelig skal du ha i nærheten av en skikkelig ultraportabel. Når det gjelder X1 så har folk her på forumet fått tilbud på den til rundt 13k med frakt, ekstra batteri og minne. Det er ikke så ille, og hvis du har noen mulighet til å legge til to-tre store lapper ekstra så ville jeg gjort det...

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

ok, dropp de 9000 kr da. skal heller spytte i noen ekstra tusenlapper sjøl.

Noen reelle konkurenter til x1??

 

Zepto 120SL virket grei, bortsett fra at den blir en hel del dyrere enn x1 da.

 

nesjon's forslag er også bra, men når jeg først kjøper så vil jeg ha en virkelig lett en, ikke noen mellomting, har noen kilo i bøker som jeg må ha med meg innimellom og.

Lenke til kommentar
Hvordan bærer du laptopen din? Det har endel å si om du bruker ryggsekk, sideveske eller håndveske.

 

Har selv et isjashelvete som begynner å gi seg nå (håper jeg, det lurer litt over i det andre beinet nå). Lykke til, og prøv å hold deg i bevegelse de gangene det ikke gjør for vondt.

Jeg har en pc-sekk, pc`en ligger nærmest til ryggen. Tror jeg har en ganske bra sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...