peders2000 Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Har en mazda 323 91 mod. 1,6 liter. Har i det siste merket at motor temperaturen stiger opp mot godt over midten på måleren etter å ha kjørt en kort stund. Varmen er god og jevn fra varmeapparatet. Når jeg så åpner panseret etter endt kjøretur, lekker det en liten varm stråle opp fra radiatoren. Denne forsvinner så fort motoren blir kjølig. Noen som har peiling på om radiatoren må byttes? PS kan ikke se at det er noen sprekker på "blokka" når motoren er kald... Siter Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Kansje du kan prøve tetnings middel for radiatorer. Får kjøpt det på bensin stasjoner. Kan kansje hjelpe Siter Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 anbefaler deg ikke å bruke flytende tettnigsmiddel skaff ny radiator du Siter Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 4. september 2005 Rapporter Del Skrevet 4. september 2005 Hadde selv samme problemet på min bil. Kjøpte et (flytende) tetningsmiddel på Shell for 4 år siden. Kjører med den samme radiatoren i dag uten at den lekker en dråpe. Siter Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 4. september 2005 Rapporter Del Skrevet 4. september 2005 Kanel fungerer som tetningsmiddel. 1/3 boks gjør susen. Mye bedre lukt! Går også ann å lodde hullet med loddetinn. Her trenger du en kraftig loddebolt, ev en propanflamme. Epoxylim kan sikkert også gjøre susen. Siter Lenke til kommentar
Booter Skrevet 4. september 2005 Rapporter Del Skrevet 4. september 2005 Finner sikkert en brukt raddis hos den lokale bilhuggeren til en billig penge. Prøv først med vanlig tettemiddel, kan godt hende det hjelper men det kommer ann på om det er stort hull eller rift i røret Siter Lenke til kommentar
ARXco Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 Tetningsmidler kan funke bra og lenge, men uansett bør du bytte kjølevæska først hvis den ikke er relativt ny. Gammel kjølevæske lager bare mer problemer etterhvert. (Den må jo selvsagt byttes hvis du setter inn ny radiator) Hvis det er trykk-system med ekspansjonstank, sjekk også at ventilen i rad.lokket funker. Hvis den sitter fast, blir trykket for høyt. Hvis det er brukt tetningsmidler tidligere bør du kanskje ikke kjøre radiator-rens, det kan gi uante resultater... Gjorde dette selv en gang på en gammel bil hvor tidligere eier etpar ganger hadde helt på tettingsmiddel. Etter rensinga så det ut som om noen hadde skutt på radiatoren med hagle , en drøss av høl dukka opp, måtte bare byttes. Siter Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 Her kan du lese litt om hva ARXco prater om med tanke på hva frostvæske kan gjøre Siter Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 6. september 2005 Rapporter Del Skrevet 6. september 2005 kanel e dumt. tettitj bare radiatorn men hele systemet! bytt den i stan. kostitj så mang kronan på høgern. du kain finn fine dær. du sjer fort om det har vært lækasje på dein. Siter Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. september 2005 Rapporter Del Skrevet 6. september 2005 Jeg ville prøvd tetningsmiddel først - hvis det funker så er jo saken grei og du har ikke brukt noe tid/penger å snakke om. Hvis du da ikke har ubegrenset med fritid til å saumfare høggere og synes slikt er moro da ... Siter Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. september 2005 Rapporter Del Skrevet 6. september 2005 Ett egg tetter også fint.. faktisk men vil nok ikke anbefale så mye mer enn å skaffe en ny Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.