Gå til innhold

Skal lage ny side, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Jeg skal lage meg en ny side og skal dermed oppdatere hele kodesystemet og alt.

 

Slik ser siden ut nå, og den består av tabeller for det meste, og jeg har forstått at det er ut og er for knotete.

 

Jeg vil ha forsiden til å se ut omtrent som på vedlegget, kan være jeg forandrer litt.

 

Der det står skal det være et lite bilde, trenger ikke å være så stort, men like stort som overskriften i headeren, kanskje ha et lite bilde på andre siden å.

 

I headeren så skal jeg ha overskriften.

 

Der det står LINKER skal jeg ha samme bakgrunnsbilde som i ruta Bilde, og når en trykker på linkene så vil bare ruta TEKST endres, på den måten så vil ikke hele sida måtte oppdateres hele tiden.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? Eventuelt linke til steder der det står om dette?

 

På forhånd takk.

post-76-1125571366.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begynt å lage side med CSS og kan si at jeg er veldig imponert, måten en lett kan lage en side på er veldig imponerende.

 

Jeg sliter forsatt med et problem, og det er når jeg trykker på linkene så skal bare en del av skjermen oppdateres og ikke resten, er det noen som har noe tips om hvordan en kan ordne det?

 

Som vist i forrige post så skal bare den ene delen skiftes, tekst delen. På den måten så vil siden være mer modem/isdn vennlig.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Finnes det en vanlig html kode for dette eller må en bruke java skript? eventuellt hvilket java skript?

 

Takker på forhånd.

 

PS. Beklager bumpen, men å vente 2 timer til er for mye :p

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd en del, men jeg får enda ikke til det med linken som skal åpne et vindu inni det jeg har oppe :( dvs. at bare en del av selve vinduet endres når en trykker på en link ;)

 

Hvis noen av dere kunne være så vennelige legge ut koden for dette, så ville jeg blitt veldig gla :)

 

På forhånd takk

Méndel

Lenke til kommentar

Nå har jeg laget en side og har fått lastet den opp, foreløpig bare som test før den legges ut slik at den åpnes når en skriver url til siden min.

 

Jeg har lagt den her.

Jeg finner ikke på flere ting å gjøre men den og håper dere der ute kan hjelpe meg ;)

Det skal være en privat hjemmeside som jeg skal legge inn info om forskjellige ting, fra f.eks skole og lærlingtia :)

 

På forhånd takk

Méndel

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...