Gå til innhold

Fotobutikk i Hamburg


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Har selvsagt googlet det, men tenkte det var noen brukere her som kunne ha anbefalinger av butikker slik at jeg kan plukke ut en-to butikker å stikke innom i stedet for ti. Er ikke så stø i tysk så klarte heller ikke finne konkrete anbefalinger på Colorfoto, ellers takk for tipset.

Lenke til kommentar
Har selvsagt googlet det, men tenkte det var noen brukere her som kunne ha anbefalinger av butikker slik at jeg kan plukke ut en-to butikker å stikke innom i stedet for ti. Er ikke så stø i tysk så klarte heller ikke finne konkrete anbefalinger på Colorfoto, ellers takk for tipset.

8942187[/snapback]

Anbefalinger finner du ikke, men annonser fra butikker finnes.

Hva er det du vil kjøpe der? Regner ikke med at du tror du finner rimeligere priser på kamera og optikk, eller er det det du regner med å finne?

Lenke til kommentar

Skal ha Canon 10-22, rekker ikke å få kjøpt det før jeg reiser til Tyskland og vil derfor gjerne kjøpe mens jeg er der, da helst i starten av ferien (derfor Hamburg) så regner ikke med at det er noe særlig å spare på det. Har nå funnet en butikk som heter Saturn så tror jeg bare stikker innom der og håper de har den inne. Men om noen har konkrete tips til andre butikker er jeg fortsatt intr. :)

Endret av ingvildel
Lenke til kommentar
Skal ha Canon 10-22, rekker ikke å få kjøpt det før jeg reiser til Tyskland og vil derfor gjerne kjøpe mens jeg er der, da helst i starten av ferien (derfor Hamburg) så regner ikke med at det er noe særlig å spare på det. Har nå funnet en butikk som heter Saturn så tror jeg bare stikker innom der og håper de har den inne. Men om noen har konkrete tips til andre butikker er jeg fortsatt intr. :)

8942404[/snapback]

Hvis du absolutt må ha det til de bildene du skal ta der nede, så får du vel kjøpe der. Er du villig til å gi opp de gode forbrukerrettighetene du har i Norge for en ferietur til hamburg, eller skal du være der veldig lenge?

Lenke til kommentar

Vel, hvis optikk ryker er det oftest når man slipper det i gulvet e.l. altså har jeg ikke bruk av forbrukerrettighetene jeg har i Norge. Har aldri hørt om produksjonsfeil på optikk, men så er jeg nok ikke den mest oppdaterte på den fronten heller. Har tidligere handlet en del optikk i USA (det sparer man jo en del på) og har bare positive erfaringer med det. Noen som har innvendinger? F.eks. om det forekommer feil på Canons 10-22mm? I så fall skal jeg nok heller prøve sette av litt tid før jeg reiser til å stikke innom Oslo og kjøpe den der.

Endret av ingvildel
Lenke til kommentar
Skal ha Canon 10-22, rekker ikke å få kjøpt det før jeg reiser til Tyskland og vil derfor gjerne kjøpe mens jeg er der, da helst i starten av ferien (derfor Hamburg) så regner ikke med at det er noe særlig å spare på det. Har nå funnet en butikk som heter Saturn så tror jeg bare stikker innom der og håper de har den inne. Men om noen har konkrete tips til andre butikker er jeg fortsatt intr. :)

8942404[/snapback]

 

Saturn er en kjede som finnes over hele Tyskland, så det er nok trygt å handle der. Prisene ser fornuftige ut.

 

Tom

 

Edit: I og med at du skal være i Tyskland en stund, så får du tid til å reklamere, så lenge du handler i en kjede-butikk. Vel å merke du har med PC, så du får sjekket bildekvaliteten grundig da.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Vel, hvis optikk ryker er det oftest når man slipper det i gulvet e.l. altså har jeg ikke bruk av forbrukerrettighetene jeg har i Norge. Har aldri hørt om produksjonsfeil på optikk, men så er jeg nok ikke den mest oppdaterte på den fronten heller. Har tidligere handlet en del optikk i USA (det sparer man jo en del på) og har bare positive erfaringer med det. Noen som har innvendinger? F.eks. om det forekommer feil på Canons 10-22mm? I så fall skal jeg nok heller prøve sette av litt tid før jeg reiser til å stikke innom Oslo og kjøpe den der.

8942533[/snapback]

Å, det er nå ikke så skjeldent med produksjonsavvik lenger, desverre. Det forekommer både titt og ofte, hos de fleste merker.

Når det gjelder den zoomen, har jeg faktisk aldri hørt noen klage over slikt. Et trygt kjøp, vil jeg anta. Jeg fikk forøvrig teste den zoomen litt i fjor. Tok noen få bilder med mitt eget minnekort, og syntes resultatene var skikkelig flotte. Et topp objektiv i sin klasse, kanskje det aller beste.

Lenke til kommentar
Vel, hvis optikk ryker er det oftest når man slipper det i gulvet e.l. altså har jeg ikke bruk av forbrukerrettighetene jeg har i Norge. Har aldri hørt om produksjonsfeil på optikk, men så er jeg nok ikke den mest oppdaterte på den fronten heller. Har tidligere handlet en del optikk i USA (det sparer man jo en del på) og har bare positive erfaringer med det. Noen som har innvendinger? F.eks. om det forekommer feil på Canons 10-22mm?

Det er nokså store produksjonsvariasjoner på optikk, særlig 3. partsoptikk. Canon og Nikon synes å ha bedre "kontroll", i hvert fall på litt mer kostbart glass. Både Canon og Nikon 18-55 har litt variasjon, og Canon 17-85IS er også kjent for å ha en del variasjon. Canon L-serie er svært trygg, det er også det meste av Nikon-optikk (hvis det har rykte på seg for å være bra i utgangspunktet). Canon 10-22 er vel "L-optikk uten rød stripe og L" fordi det er EF-S, så er den kanskje ikke værtettet. Aldri hørt om stor variasjon på den, ei heller EF-S 17-55IS. EF-S 60mm f/2.8 Macro skal også være trygg...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...