Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omlakkering av grill


sphinn

Anbefalte innlegg

Jeg har en rød (idiotfarge for late folk!) 1990 modell Passat hvor grillen er både ekstremt falmet og i tillegg et offer for steinsprut. Jeg ønsker da å få den omlakkert på billigst mulig på måte. Med andre ord: gjøre det selv :p

 

Men hva er egentlig den beste måten å få slipt ned grillen på? Husk at det er den stygge, hele grillen uten riller det er snakk om :!: Sandpapir, vinkelsliper med flap disc, sandblåsing? Noe annet? Tips mottas med stor TAKK :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

grillen på, passat er jo laget av plast så vanlig sandpapir holder lenge, og den grillen du har er vel egentlig rød så du slipper grunning. finn lakkoden du har på resten av bilen og kjøp en lakkboks eller 2 + en boks med klarlakk. lakker med tynne strøk for å unngå at det renner, la det tørke mellom hvert strøk. til slutt klarlakk som beskytter lakken, sterkere overflate og falmer ikke så fort som uten klarlakk.

 

håper dette var til nytte. Good luck!!

Lenke til kommentar
grillen på, passat er jo laget av plast så vanlig sandpapir holder lenge, og den grillen du har er vel egentlig rød så du slipper grunning. finn lakkoden du har på resten av bilen og kjøp en lakkboks eller 2 + en boks med klarlakk. lakker med tynne strøk for å unngå at det renner, la det tørke mellom hvert strøk. til slutt klarlakk som beskytter lakken, sterkere overflate og falmer ikke så fort som uten klarlakk.

 

håper dette var til nytte. Good luck!!

Et par feil der. Puss grillen godt, kjøp deg plastic primer. finnes på sprayboks. med primer på får du en finnere farge på grillen. i tillegg sterkere mot steinsprut osv. Regner egentlig med at VW har tett farge på grillen, dermed trenger du ikke klarlakk. spar penger, den er like strek som vanlig BC farge. Annet er bare tull!!

Å du trenger bare 1 spraybok for en grill.

 

Have Fun :)

Lenke til kommentar

men med ny grunnfarge så får du jo den skikkelige fargen på bilen å det ser jo helt idiotisk ut når resten av bilen sansynligvis ikke har orginalfarge som er 100%! vist du kjøper lakk fra vw.verksted/butikk så er det ikke sikkrt du trenger klarlakk nei, men lakken fra torshov bil koster halvparten og fungerer mer en bra nok til en grill på en gammel passat.

 

det er jo bare en grill mann!!!

Lenke til kommentar
men med ny grunnfarge så får du jo den skikkelige fargen på bilen å det ser jo helt idiotisk ut når resten av bilen sansynligvis ikke har orginalfarge som er 100%! vist du kjøper lakk fra vw.verksted/butikk så er det ikke sikkrt du trenger klarlakk nei, men lakken fra torshov bil koster halvparten og fungerer mer en bra nok til en grill på en gammel passat.

 

det er jo bare en grill mann!!!

inne på noen viktige poeng der bra og ha noen for for grunning der ellers vil plastikk fargen skinne igjenom

og om man ikke tynner ut den fargen vil den bli nyknall rød og resten av bilen blass rød...

Lenke til kommentar

okay, da blir det rubbing med vanlig sandpapir. lakkeringen er det verre med, ble usikker på hva jeg skal gjøre der. jeg har allerede shoppa lakken på en lakk/malings sjappe er i haugesund... den er jo selvfølgelig knallrød i forhold til resten av bilen så det blir vanskelig å få den ny lakkerte grillen til å ikke skille seg ut. jeg gidder f'en meg ikke å lakke panser/skjermer++ for å få det til å matche iallefall :nei:

 

så da får det heller bare se litt teit ut. får kjøre i gang knallhard voksing/boning før jeg selger den ;)

 

takk for svar, folkens!

Lenke til kommentar
men med ny grunnfarge så får du jo den skikkelige fargen på bilen å det ser jo helt idiotisk ut når resten av bilen sansynligvis ikke har orginalfarge som er 100%! vist du kjøper lakk fra vw.verksted/butikk så er det ikke sikkrt du trenger klarlakk nei, men lakken fra torshov bil koster halvparten og fungerer mer en bra nok til en grill på en gammel passat.

 

det er jo bare en grill mann!!!

Hallo ! Det kommer helt an på hva man kjøper. BC eller DG.

DG = Tett farge, uten klarlakk.

BC = Base Coat, trenger klarlakk.

ALLE lakkverksteder/butikker har begge deler. Vis ikke har de miset et par timer på skolen.! Å du kan få 100% samme fargen om du drar til noen som selger lakk etter lakkkode.

Lenke til kommentar
men med ny grunnfarge så får du jo den skikkelige fargen på bilen å det ser jo helt idiotisk ut når resten av bilen sansynligvis ikke har orginalfarge som er 100%! vist du kjøper lakk fra vw.verksted/butikk så er det ikke sikkrt du trenger klarlakk nei, men lakken fra torshov bil koster halvparten og fungerer mer en bra nok til en grill på en gammel passat.

 

det er jo bare en grill mann!!!

Hallo ! Det kommer helt an på hva man kjøper. BC eller DG.

DG = Tett farge, uten klarlakk.

BC = Base Coat, trenger klarlakk.

ALLE lakkverksteder/butikker har begge deler. Vis ikke har de miset et par timer på skolen.! Å du kan få 100% samme fargen om du drar til noen som selger lakk etter lakkkode.

Joda, får samme fargen som original lakken.. men nå er da lakken på bilen 14-15 år gammel og falmet. Så når den nylakka grillen kommer på så ser den vanvittig mye rødere ut enn resten av bilen.. hvilken type lakk det er må gudene vite. får se på det når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...