Gå til innhold

Amon Düül II - Sjekk dem ut


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Amon Düül II

 

ad2.jpg

 

Dette var et genialt psykedelisk tysk band fra 70'tallet med mange gode utgivelser på samvittigheten. Flere av platene er nå blitt relansert, og de som er interessert i litt annerledes dog bra musikk bør sjekke dem ut.

 

Her følger en smakebit fra Phallus Dei, 1969: Dem Guten,Schonen Wahren

 

Edit, nok en smakebit: Green Bubble Raincoated Man og en med "normal" vokal: Jailhouse Frog

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig glad i det meste av Krautrocken, men tidlig Amon Düül har ikke helt slått an her i gården. Blir litt for mye psych for meg :)

 

Jeg har sett deler av Phallus Dei live innspillingen, men som sagt så var det ikke helt min greie.

 

Men gud hjelpe meg så mye fantastisk musikk 70 tallets tyskland hadde å by på! :yes:

Lenke til kommentar

...så avgjort ikke noe for meg. Hadde en kompis (noe eldre enn meg) som var stor fan av dette bandet, pluss en mengde obskure prog/fusion/jazzrockband fra Tyskland og Frankrike.

 

Off topic:

Dere som er på prog-bagen, hvordan vil dere karakterisere bandet It Bites? Har en (annen) kompis som formerlig elsker dette bandet, og refererer til prog når hans skal beskrive stilen. Selv vet jeg ikke helt, faktisk.....

 

T'Weed

Lenke til kommentar

Jeg synes mye av det er utrolig genial musikk, og absolutt interessant. De har et spennende og uforutsigbart lydbilde. Selvsagt er mye av musikken deres kjedelig også, men enkelte sanger skiller seg ut.

Selvsagt er ikke dette noe for alle, og nettopp derfor er heller ikke bandet blant de mest populære i hylla for tiden, og man må også ta i betraktning at det er 30 år gammel musikk.

Dog er det noen som liker slik musikk, og det er de jeg ønsker å nå frem til i denne tråden. Det kan faktisk være noen som ikke har hørt om dette bandet, men som finner det ganske interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...