Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av 3Com ADSL Wireless 11g & Catch ADSL


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en 3Com ADSL Wireless 11g Firewall/Modem (3CRWDR100B-72-ME) og fått en 2,2Mbit ADSl linje fra Catch inn i huset, og vil forsøke å bruke ruterens innebygde ADSL modem i stedet for å betale 499,- for leie av Catch's Topcom modem.

 

Nå vet jeg ikke hvilke innstillinger jeg da må sette i ruteren for å få den til å fungere sammen med Catch's ADSl oppsett (ruteren får sync, men jeg får ikke kontakt med internett), og etter litt prøving og feiling kommer jeg fortsatt ingen vei. Finner heller ingen sider som omtaler dette, så jeg lurer på om noen kan fortelle meg hva oppsette skal være?

 

Takker på forhånd for hjelpen.

 

(PS: Bestilte modem sammen med bredbåndet, så linja fungerer og er testet med Topcom-modemet. Poenget er å spare en 500-lapp på å sette opp dette manuelt med min egen ruter og sende tilbake Topcom-modemet.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har testet 8/35 LLC og får forsåvidt kontakt. Det eneste som forbauser meg er at det i log'en på ruteren står domain: bluecom.no når adsl-modemet ber om ip fra DHCP-serveren sentralt. Nå kjører jo Bluecom og Catch på samme nett såvidt jeg har forstått, men det er altså fortsatt ingen kontakt til selve internett selv om en slik forbindelse er oppnådd. Jeg mottar også riktige DNS-server adresser, og alle firewall'er er slått av.

 

Får vel ringe support..

 

Edit: Support ringt, fikk kun bekreftet 8/35 som korrekte innstillinger og en ping til min ruter bekreftet at linja var oppe og gikk. Etter litt prøving prøvde jeg å skru på NAT, og vips så funket alt.

 

Man lærer så lenge man lever.

Endret av aloneagain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...