Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skyr@cer WBR 254g & Skyr@cer Wireless USB Stick 54


Anbefalte innlegg

http://www.topcom.net/products/product.php...at=18&catsub=54

 

Har kjøpt denne pakken til 495,- på Elkjøp. Oppdaterte Routeren med siste FW og koblet den på nettet (Canal Digital), så langt må jeg si meg godt fornøyd, rekkevidden ser ut til å være god og ingen problemer med at den mister forbindelsen til nettet. USB-pinnen har jeg ikke prøvd, men jeg åpnet den og så at den brukte SIS163. Nyere og sikkert bedre driver enn den som fulgte med finner en her: http://driver3.sis.com/network/wlan/wlan_163_r103.zip

 

Noen som noe mer info/tips om denne pakken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Fikk den ikke til å virke spesielt godt med p2p applikasjoner, f.eks bit torrent. Routeren rebootet konstant....

Samme skjedde meg. Fryktelig kjekt å spille online FPS med en router som rebootet i hver bidige intense pistolkamp. Styr unna Topcom.

 

Legg heller de ekstra pengene i linksys,asus,d-link etc. Du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar

Kan bare si at Topcom ikke har større feilprosent enn andre leverandører, har satt opp en del slike "pakker" til folk nå, og har opplevd både òg. Det er en billig pakke som i mangemange tilfeller fungerer problemfritt, men som desverre også ikke leverer enkelte ganger.... mener allikevel at for 495,- kroner er det verdt sjansen(dvs. at om det er noe galt så leverer du selvf. tilbake).

 

Doffen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bruker denne pakken her på kontoret på jobben, med VPN, IP telefoni og ellers normal bruk. Fungerer helt fint. Alle her satt på trådløst tidligere, men pga av at ruteren håndterer brukere nederst i gangen med flere betongvegger mellom, valgte vi å supplere med Topcom Powerlan 100 også. Ethernet via strømnettet, funker PERFEKT!! Helt stabilt! Da alle ville heller bruke Powerlan, valgte vi bare å skru av antennen på ruteren, så nå ser ikke "naboen" oss ;)

Lenke til kommentar

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=475850&hl=

 

Har en tråd på akkurat det. Jeg har denne pakka fra Topcom som har problemer med at den dropper hele tiden. Det skjer både med USB-dongle'n i én maskin og med PCMCIA kort i en annen.

 

Har egentlig ingen problemer bortsett fra disse smådroppene. All annen trafikk ser ut til å funke greit, men jeg har ikke testet online-gaming heller.

Lenke til kommentar

hm, høres ikke så verst ut.

 

var å skulle reklamere på en 6 mnd gammel jenssen airlink 6911 (B)

 

Men de hadde ikke noen billige topcom igjen, måtte hente en til uken.

 

Håper det var denne typen han mente, så blir det gratis oppgradering til G hastighet.

 

Hvis de da ikke får inn billige topcom med B standard.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...