Gå til innhold

Installere mer ram i en ibook på egenhånd?


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Planlegger å kjøpe meg en søt liten ibook (12"), og ser at prisforskjellene er ganske store hvis du vil ha ekstra ram med på kjøpet. Lurer derfor på hvordan det er å installere mer ram på egenhånd.

Enkel eller avansert prosedyre?

Stor sjangs for at alt går til helvete?

Og sist men ikke minst hvilken type ram kan brukes?

 

Takker for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å sette inn mer RAM selv, det er noe nesten selv bestemor kan greie. Du ødelegger heller ikke garantien på maskinen ved å sette inn mer RAM.

 

Du kan bruke standard minne (sjekk spesifikasjoner hos Apple), men macen kan være kresen, Cruzial eller Kingston kan være å foretrekke

Lenke til kommentar
HER kan se hvilke minnetyper Mac'n din liker :)

 

Google litt å du finner sikkert en guide som viser deg hvordan du skal oppgradere selv ;)

Minneguiden til Mac1 er ikke oppdatert for den nye iBooken så ikke finn på å bruk den!!! iBooken er ikke så picky som man skulle tro - bruker du riktig spesifisert minne (PC2700 og 200p) så burde du ikke få noe problemer. Jeg innstallerte denne for et par dager siden. Kjempefornøyd og null problemer.

Lenke til kommentar

Jepp har sett på det, men er ikke elev lenger :( Akkurat ferdig med VGS, og skal inn i millitæret..

 

Er klar over at dette kansje ikke er helt "tillatt/lovelig", men har mange kompiser som går på universitetet nuh, hvordan ville det fungere å la en av de kjøpe macen for meg, med skolerabatt? :hmm:

Lenke til kommentar
Er klar over at dette kansje ikke er helt "tillatt/lovelig", men har mange kompiser som går på universitetet nuh, hvordan ville det fungere å la en av de kjøpe macen for meg, med skolerabatt? :hmm:

Har du en lillebror/søster som går på skole da? Dersom noen i din nærmeste familie enda går på skole kan du fremdeles bruke utdanningstilbudet. Uansett så krever ikke Apple dokumentasjon dersom du kjøper en Mac gjennom utdanningsbutikken, så det skal nok gå bra. Militæret er jo også en form for utdanning - det gis jo ofte rabatt til ungdommer under førstegangstjenesten ellers i samfunnet!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...