Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nett krasjer innimellom.


Anbefalte innlegg

Sitter her og skal laste ned ei stor fil gjennom torrent, plutselig stopper hele nettet bare helt opp og ingenting virker ut mot nettverket i det hele tatt på det trådløse. Dette har skjedd gang på gang i det siste. Jeg bruker win xp pro no med nyeste drivere til kort og nyeste firmware til router.

 

bare lurer, hvorfor i helvete skjer det?

 

Kort: WMP54G

Router: WRT54G

 

zykes... takker for all hjelp

 

sitter forresten med 60-80 i signal hele tida.

 

sitter med et "ping 192.168.1.1 -t -w 0" oppe og i tillegg til et med det samme ut mot vg.no; får bare timeouts på dem innimellom. er veldig irriterende om du skal surfe, spille eller gjøre ting som trenger jevn stream av nett gjennom tida.

Endret av zykes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strengt tatt så er vel ikke torrent det lureste å kjøre over WLAN... Kjenner menge som har prøvd, men det har alltid end enten med at nette kobler av eller at nedlastinga blir korrupt... Skal du noe mer en nedlasting av enkle filer, surfe og sende mail, så synes jeg det er mye greiere med kabel..

Lenke til kommentar
Strengt tatt så er vel ikke torrent det lureste å kjøre over WLAN... Kjenner menge som har prøvd, men det har alltid end enten med at nette kobler av eller at nedlastinga blir korrupt... Skal du noe mer en nedlasting av enkle filer, surfe og sende mail, så synes jeg det er mye greiere med kabel..

Dette er tull! Bittorrent skal fungere like godt over wlan som kablet nett så sant nettet er satt opp riktig, utstyret er i orden og det ikke er noe radiostøy i området.

Lenke til kommentar
Strengt tatt så er vel ikke torrent det lureste å kjøre over WLAN... Kjenner menge som har prøvd, men det har alltid end enten med at nette kobler av eller at nedlastinga blir korrupt... Skal du noe mer en nedlasting av enkle filer, surfe og sende mail, så synes jeg det er mye greiere med kabel..

Spiller ingen rolle om man kjører kabel eller god trådløsforbindelse.

Må bare ikke la bittorrent kjøre utlinja på max.

Lenke til kommentar

Har samme routern og hadde problemer med torrent programm jeg også. mistet forbindelse med routern. andre pcer i nettet hadde forbindelse til routern

 

fikk også en del feil meldinger i hendelsesloggen om at antall tcp tilkoblinger var oversteget maks.

 

 

det jeg fjorde var å øke maks tilkoblinger og å redusere upload på torrent programmet. og opgraderte firmware på wrt54g routern

Lenke til kommentar

Minner om problemet jeg har med min stasjonære pc. For å slippe å bore å sånt kjøpte jeg en trådløs pakkeløsning fra smc (ruter/aksesspunkt + pci-kort) og satt i den gamle kassa mi. Alt funket helt glimrende helt til jeg fikk ny maskin og flyttet pci-kortet over i den. Hele tiden siden har jeg vært plaget med at den trådløse forbindelsen faller ut mer eller mindre umotivert. I event-loggen står det en lett kryptisk melding om at "windows har funnet et nettverkskort og startet normal operasjon over det".

 

Jeg har brukt *mye* tid og krefter på dette, uten resultat. Listen over hva jeg har prøvd er lang og begredelig. Jeg har slått meg til ro med at "sånn er det bare".

 

Løsningen er Kabel. Siden mai har jeg pusset opp annen etasje, med unntak av pipa er *alt* fjernet fra gulvplankene og opp. Min stasjonære står pakket ned i kjelleren, den bærbare jeg har lånt på jobben har forøvrig ikke hatt problemer med den trådløse forbindelsen i mellomtiden. Nå blir det bygget opp igjen. Mens veggene fortsatt er åpne har jeg benyttet anledningen til å legge rør i veggene. Når vi er ferdig med å male og tapetsere skal jeg trekke TP-kabel i rørene så jeg kan få koblet min stasjonære på nett MED KABEL.

 

Det skulle løse problemet tenker jeg, koster en million men DET ER DET FAENMEG VERDT :p

Lenke til kommentar
Sitter her og skal laste ned ei stor fil gjennom torrent, plutselig stopper hele nettet bare helt opp og ingenting virker ut mot nettverket i det hele tatt på det trådløse. Dette har skjedd gang på gang i det siste. Jeg bruker win xp pro no med nyeste drivere til kort og nyeste firmware til router.

 

bare lurer, hvorfor i helvete skjer det?

 

Kort: WMP54G

Router: WRT54G

 

zykes... takker for all hjelp

 

sitter forresten med 60-80 i signal hele tida.

 

sitter med et "ping 192.168.1.1 -t -w 0" oppe og i tillegg til et med det samme ut mot vg.no; får bare timeouts på dem innimellom. er veldig irriterende om du skal surfe, spille eller gjøre ting som trenger jevn stream av nett gjennom tida.

Først og fremst så bør du oppgradere til nyeste firmware, til enten linksys original eller for eks. sveasoft.

 

Det med torrents over WLan er at hvis du kobler til for mange peers og routeren prøver hele tiden å finne nye peers og i tillegg holder kobling og resende data til over 1000+ connections, er det ikke rart at den krasje.

Lenke til kommentar

Trådløst SKAL virke feilfritt, skal være like stabilt som kablet nettverk. Har aldri hatt problemer med å bruke bitlord eller noe annet over trådløs-rutern her (Gigabyte) og den har aldri trengt restart på den tiden jeg har hatt den (litt over 1 måned bare da). Men trådløskortet mitt ekke like bra :( - mista kontakten uten grunn 2 ganger siden 1. august.

 

Men poenget var iallfall at man skal ikke godta ustabilt trådløs-nett, liker ikke at enkelte får det til å høres ut som om man SKAL forvente problemer.

Lenke til kommentar

Har samme problem selv, og har hatt det i snart 2 år. Kjørte først med en SMC router som jeg i frustrasjon byttet ut med en Asus WL500G Delux. Litt mindre feil med denne routeren, men minst en gang i uken stopper nettverket opp og routeren må slås av/på...

 

Kjører Bitcomet og maxer linjen kontinuerlig (4Mb/s) - ser at routeren blir mer stabil når jeg reduserer nedlasting til under 15 filer om gangen; synes ikke det er en akseptabel løsning...

 

Latterlig at det ikke er mulig å lage firmware som er mer stabil...

 

Wintel

Lenke til kommentar
Trådløst SKAL virke feilfritt, skal være like stabilt som kablet nettverk.

 

Men trådløst er ikke feilfritt!!

Det viser seg gang på gang, til vanelig surfing og nedlastning der du har 1-5 tilkoblinger, så går det greit, men eskolerer dette kraftig, så går det galt..

Er det ike noe om at trådløst ikke klarer mere en 50 conn samtidig, eller var det bare en royter...

 

Uansett,, skal det brukes mye på nett, så er det fordel med kabel, whatsoever...

Trådløst vil ikke bli like stabilt som kabel.. (eller, man skal aldri si aldri, men)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...