Gå til innhold

Tilbud på Eos 350D


Anbefalte innlegg

Hei, eg har nå bestemt meg for å kjøpe Conon Eos 350D med kit linsa.

Det eg er noko usikker på er kvar eg skal kjøpe det. Eg har mest lyst til å kjøpe det i ein butikk slik at eg har ein plass å gå å vere sint dersom det ikkje funkar. Dersom det er ekstremt mykje å tene på å handle på nett må ein kanskje gjere det, men til nå har eg ikkje funne noko som er så billigt at det er verdt det. Eg bur forresten i Bergen.

 

Til nå har eg følgande val:

# JapanPhoto: 7777,- utan noko ekstra.

# Foto Knudsen 8499,- med eit 1024mb Kingston kort og ein Canon kamera bag.

 

Eg treng ikkje bag, og det var ikkje mogleg å få greie på farten på kortet (men eg trur det må vere "Kingston Compact Flash 1024MB Type I, 1.5/6MB Write/read").

 

Så ver så snill å kom med forslag!

 

Edit: ny info

Endret av Sevald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt svar, problemet med det Kinston kortet er at eg misstenker det for å vere for seint til 350D, 1,5 MB per sekund held ikkje når ein skal ta f.eks seriebilder i god kvalitet. Eller dersom ein fotgraferer i RAW vil det ta FLEIRE sekunder å lagre eit bilde. Det funker ikkje.

Lenke til kommentar

jeg har brukt 3 stk av FV nye kort i et par mnd. nå og er godt fornøyd.

Kortet er raskt i 20Den og tømmes i MACen på kort tid (har ikke tatt tiden, men er raskt nok for meg).

http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14464

Microdia Compact Flash 140Xtra Pro 1GB

Opp til 21 MB/s lese/skrive hastighet

Varenr: 107026 Pris: kr 1 095,00(Mva. kr 219,00)

 

Ellers er det Sandisk som gjelder for meg. Kingston gikk føyken på 300D etter en uke (kan ha vært uheldig)

 

Det finnes kun to typer minnekort

– det er de som har kræsja og så er det de som kommer til å gjøre det!

Endret av xST©NE2005
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ha gått for Japan Photo løsningen. Mener å huske at alle 20d og 350d får de 256MB CF dersom du registerer deg online hos Canon.

 

Den kingston kortet som følger hos FK er rimelig treg, og i tillegg koster den i underkant av 600kr løst. Personlig ville jeg heller ha kjøpt meg Kingston Elite Pro kortene (1GB ca 600kr, 2GB ca 1000kr). Hastigtene på disse er 8/10MB. :-) Mao pakketilbudet til FK er ingenting å hoppe i taket for. ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...