Gå til innhold

250GB HD på gammel bios (max 137GB)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På den maskinen jeg sitter på nå har jeg XP sp2, men på den gamle maskinen har jeg testet Win Longhorn (Vista) som nå er gått ut på dato og jeg skal innstallere win 2000 på den igjen. Da helst på den nye HD'en

 

datating:

 

Kan du gi meg løsningen uten at jeg trenger å lese side opp og side ned?

Jeg stillte et spm, går det an å dele den opp i en annen pc og bruke den i den gamle eller ikke?

 

Problemet er at jeg ikke får bootet til "dos" og oppdatert bios'en. Hverken den nye eller den gamle maskinen har floppy. Dessuten nekter Nero å brenne en boot cd på den nye maskinen min.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Så hvis jeg deler disken i den nye, da seff med partisjoner under 137GB så vil all plassen bli funnet på den gamle pc'en? Nå finner den kun 32GB på den gamle maskinen. Husker ikke hva som stod i bios på den gamle maskinen.

 

:whistle:

Ser ut til at det kan være jeg som har gjort en brøler her. Idet jeg sjekket jumper settings på disken virker det som om jeg har satt den til 32GB settingens master funksjon og ikke vanlig master. Bios finner den som 250GB. Nå gjenstår det å ae hva win 2000 innstallasjonen finner det som.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ingenting!

Siden jumperen var satt feil på Samsungen tenkte jeg at nå var problemet løst! Bios viste 250GB og alt var fint... Så begynner jeg å installere win2000, når alle driverene er lastet i innstallasjonen og det kommer "innstalling win 2000" på bunnen der så blir skjermen svart med røde streker på WTF!?! Har prøvd med to cd-rommer og to hd'er :thumbdown:

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar
Nå skjønner jeg ingenting!

Siden jumperen var satt feil på Samsungen tenkte jeg at nå var problemet løst! Bios viste 250GB og alt var fint... Så begynner jeg å installere win2000, når alle driverene er lastet i innstallasjonen og det kommer "innstalling win 2000" på bunnen der så blir skjermen svart med røde streker på WTF!?! Har prøvd med to cd-rommer og to hd'er :thumbdown:

Oida ikke bra :( Det er vel enten Hk eller Skjermkortet som er skadet.Prøv med et annet skjermkort

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...