Gå til innhold

harddisk ble borte etter installasjon av Norton.


wil

Anbefalte innlegg

Hei. Fikk igjen min laptop etter at den hadde vært på service. siden at laptopen er nok så gammel så var det Windows 98 som ble installert på den igjen. Defor tenkte jeg å installere XP på den istede. Det takler den fint. Iallefall. installasjonen gikk fint, så stod den litt, så installerte jeg Norton Internet Security 2005. Under installasjonen begynte jeg å ane at noe var galt, da den brukte lengre tid en den brukte å gjøre. Greit nok, kom iallefall igjennom installasjonen og fikk beskjed om å restarte maskina. Dette ble gjort. så kom man inni Windows igjen og man fikk beskjed om å registrere Norton osv. På den tiden satt jeg ikke forran maskina så jeg fikk ikke gjort så mye pga spising av middag. Iallefall, jeg hadde maskina i øyekroken hele tiden og fikk etterhvert med meg at det kom opp en melding. Jeg ante at dette kunne være en BlueScreen, noe som jeg ganske sikkert hadde rett i. Så restarta maskina etter en liten stund. Så kom det Opreating System Not found, Restarta igjen, kom inni Windows og det så ikke så galt ut egentlig. Men det var jo problemer, så jeg tenkte derfor å formatere den igjen. Dette burde jeg aldri gjort. Boota med XP cd`en, kom inni installasjonen og sletta C: oppretta den igjen, Begynte å formatere, men kom bare til 9% så begynte harddisken å klikke noe helt forferdelig. Prøvde igjen bare at denne gangen tok jeg quick format. da kom den til 20% før den begynte å klikke. skrudde av maskina og lot den stå litt. Prøvde igjen, denne gangen kom den litt lengre, men det ble ikke så mye bedre. Også med recovery cd platene ble den nesten ferdig, så begynte den å klikke igjen og jeg måtte avslutte.

Etter dette slo jeg av maskina igjen og satt å så på tv i ca. en times tid. Starta maskina nok en gang, men denne gangen med Norsk Windows XP Pro cd inni.

Sletta alle partisjoner, oppretta 1 partisjon på 20 GB og alt så ok ut. Tok Quick format og den ble ferdig. Den klarte også og kopiere over alle filene, og installere hele Windows XP Pro Norsk. Så booter jeg fra harddisken igjen og den klarer seg ganske bra, helt til den kommer til velkomstskjermen. da begynner den å klikke IGJEN, restarter igjen, prøver å boote, Oprativsystem ikke funnet eller noe sånt.

Boota fra XP cd`en og prøvde litt forskjellig. Etterhvert fant jeg desverre ut at ikke harddisken ble funnet, og frykta det samme problemet som fant sted forrige gang den ble sendt inn, og jo da. Det stod at disken IKKE ble funnet i BIOS. Så her sitter jeg da. Må levere inn pc igjen, men begynner å bli frustrert her. Skjønner ikke hvorfor dette skal skje.

Norton har funka fint til nå på mine andre datamaskiner. Skjønt, den cd`en som jeg brukte på laptopen nå har jeg ikke brukt så mye, men kunne aldri tenke meg at det var noe galt med den. I god tro installerte jeg den som sagt.

 

Noen som kanskje vet hva dette problemet kan komme av?

 

Sitter ganske så frustrert her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk etterhvert. etter mye banning og restarter boota Windows sikkelig. og fjerna noe greier i XP. restarta et par ganger og maskina brukte veldig lang tid på å boote, men den starter. Installerer i denne stund Sp2. for å se hvordan det går. Så går Norton 2004 fra Telenor inn, hvis alt går fint. Så jeg får se hva jeg får gjort etterhvert. Men jeg ser ikke noe fremtid i harddisken nei.

Lenke til kommentar
fikk etterhvert. etter mye banning og restarter boota Windows sikkelig. og fjerna noe greier i XP. restarta et par ganger og maskina brukte veldig lang tid på å boote, men den starter. Installerer i denne stund Sp2. for å se hvordan det går. Så går Norton 2004 fra Telenor inn, hvis alt går fint. Så jeg får se hva jeg får gjort etterhvert. Men jeg ser ikke noe fremtid i harddisken nei.

Test dette her, liker det mer enn Norton og tar bare halvparten av resurser:

http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Lenke til kommentar

Du sier du har Telenor (ADSL?). Da får du Norton Internet Security 2005 gratis her.

 

Denne nyeste versjonen skal visstnok få bedre kritikk enn den gamle, som kunne være ganske så ressurs-krevende.

 

Har ikke Norton selv, bruker Avast Home (på norsk) og må si meg meget fornøyd. Den har forskjellige "skjold" som kjører i sanntid og kan konfigureres etter behov. Nok om det...

 

Når det gjelder installasjonen av SP2, kan jeg anbefale deg å "bake den inn i" installasjonen. (Se guide i signatur.)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...