Gå til innhold

Meninger om Oldboy ol


Darx*

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop sett oldboy og syntes filmen var meget meget bra, elsket filmen rett å slett... Sitter her å hører på soundtracket og greier ikke rive meg ifra det..

 

Lurte på dere som har sett filmen kan anbefale meg noe like så bra asiatisk lignende eller noe fra samme regissør som er verdt å nevne?

 

Uansett, lekker film :love:

Endret av Darx*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, selv mener jeg både Boksuneun naui geot/Sympathy for Mr. Vengeance og Gongdong gyeongbi guyeok JSA/JSA/Joint Securty Area av samme regissør er bedre enn Oldboy.

Selv om det omfatter mer enn bare asiatiske filmer som ligner på Oldboy foreslår jeg at du leser innlegget mitt her i Filmprat-tråden, og svarene før og etterpå.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilke filmer trådstarter har sett før, men kan hive inn et par gode asiatiske filmer. Njål nevnte de beste filmene fra samme regissør. Her er i allefall mine favoritter:

 

Bruker de amerikanske titlene:

 

Takashi Miike:

- Ichi the Killer

- Audition

- Dead or Alive

- MDP Psycho (mini-serie)

- Full Metal Jakuza

 

Så kommer resten av Asia:

- Friend

- The Isle

- Violent Cop

 

Just to name a few. Mangler full oversikt da datamaskinen har tatt kvelden. :\\

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Oldboy er en fantastisk film, det samme vil jeg si om Sympathi for Mr.Vengeance.

Kan ikke si hvilken jeg liker best, siden det er såpass lenge siden jeg så Oldboy, men nå når den endelig kom på norske kinoer skal den sjekkes ut nok en gang.

Og jeg ser fram til den tredje filmen i denne "serien"

 

Ellers vil jeg støtte meg til forslagene til LarsP, selv om jeg ennå ikke har sett alle selv, men har sett de fleste av Miikes filmer og det er kvalitets filmer

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...