Gå til innhold

Brenne "24" over på dvd+++tips


Zungam

Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Har lasta ned alle episodene til serien "24" som faktiskt ikke er ulovlig (ennå)..Mitt problem er å få brent disse over på dvd...

Jeg har bare tomme-dvder på 4,7 gb, bruker en benq dvd brenner dw800A....Men min erfaring er at sist jeg brente en film som egentlig bare var 600 MB på pc-en, men når jeg la den inn i nero-vision til brenning ble den plutselig over 3 GB..Da har jeg fått et problem for jeg vil ikke brenne 24 dvd-er med bare enn episode på hver dvd......

Et annet problem er at selve brenningne tar veeeeeldig lang tid..filmen på 600 Mb tok over 7 timer før filmen var laget til dvd-format og ferdig brent..Jeg har forresten en dvd brenner med hastighet på 8x.....

 

 

1.hvilken måte bør jeg brenne dem på og hva kan jeg gjøre for å få flest episoder på en dvd?

2.skal det ta så laang tid?

3. Forslag til løsninger?

 

Håper på raske svar!!!!

 

 

MVH meg!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som iallefall er helt sikkert er at hvis du tar en kjip .mpg eller .avi fil og "dytter" den inn på en dvd video plate blir den "kodet" om og det tar laaaang tid :)

 

Tror en dvd plate har plass til 120min video i dvd "format"... skal det spilles på en stuespiller tror jeg det er eneste løsningen. Du skulle heller ha lastet ned dvd rip'er. :)

Lenke til kommentar

svaret ligger i formatet episodene er lagret i. hvis du kun vil se på de på pc'n så kan du brenne det som dvd (iso). da blir det lagret som datafiler (de blir uforandret) og beholder derfor strl. hvis du brenner de ut som dvd film, så vil nero kode om til dvd format. det tar maaange timer + at strl øker. fordelen er at du da kan putte den i dvd spilleren i stua.

Håper det hjalp noe ;)

Lenke til kommentar

Nedlasting av copyrighted materiale er kanskje ikke forbudt etter norsk lov, men det er forbudt å diskutere her på forumet ifølge retningslinjene:

 

Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"?

Vi tillater ikke piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Vi tillater heller ikke brudd på åndsverksloven eller copyrighted materiale i form av musikk eller video. Norges lover tillater deg kanskje å laste ned musikk - vi gjør det ikke. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale.

 

Tråden stenges.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...