Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys WAP54G bridging


Anbefalte innlegg

Fra før av har jeg en 802.11g Wireless DSL/Cable Gateway Router fra Belkin i tilknytning til det kablete nettverket mitt. For å utvide WLAN-rekkevidden til å også dekke leiligheten ved siden av, har vi gått til anskaffelse av et Linksys WAP54G aksesspunkt. Jeg ønsker å tilknytte denne nye enheten til det eksisterende nettverket gjennom trådløs forbindelse med Belkin-enheten. Er dette mulig? I så fall, hvordan? Brukermanualene til Linksys-boksen sier lite eller ingen ting om bridging.

 

Jeg har forsøkt å eksprimentere med instillingene uten videre hell, og søker nå hjelp fra kyndige personer her på forumet.

 

Er det kanskje umulig å få en Belkin-enhet til å samarbeide med en Linksys-enhet?

Endret av Porki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

 

hva er flashing?

Hei!

 

Flashing betyr at du oppgraderer programvaren i enheten. Linksys WRT54G har mange uoffesielle firmwarer som folk har laget som ikke kommer fra Linksys og har flere funksjoner enn den orginale firmwaren.

 

At det heter flashing kommer av at minnet du oppgraderer er et skrivbart minne, eller flash minne.

Lenke til kommentar
Legg inn for eksempel Alchemy 1.0 eller DD-WRT firmware. Det er to uoffisielle firmwares utviklet med ekstra funksjoner. Som for eksempel bridging/clientmode og mye mere. Man kan også utvide sendestyrken på AP delen/eller Client mottaker delen fra 28mW til 251mW :)

 

http://www.dd-wrt.com/

http://wrt54g.thermoman.de/

Fungerer alle firmwarer som er laget for WRT54G på WAP54G?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...