Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkobling til eksternt skrivebord


Anbefalte innlegg

Jeg har fått ett problem som virker veldig inviklet, men jeg skal fårsøke å forklare det.

Jeg har to pc'er i ett hjemmenettverk, begge har innstalert Win XP pro. Jeg ville forsøke og koble meg fra den ene til den andre pc'en ved hjelp av ekstert skrivebord, noe jeg også har fikk til.

 

Jeg lagde en ny brukerkonto som jeg kalte Jon Ekstern på begge pc'ene, begge med administratorrettigheter. Så da har jeg altså en konto som heter Administrator(som jeg hadde fra før) og en som heter Jon Ekstern på begge pc'ene. Og da begynte problemene!!

 

Det første jeg opptaget når jeg skulle starte opp pc'en etter jeg hatt fått til det med eksternt skrivebord, var at jeg fikk en feilmelding som lød noe i nærheten av dette: Systemet har ikke logget deg på, sjekk brukernavn og passord o.s.v.... eneste valgmulighet her var og trykke Ok, når jeg gjorde det, kom jeg direkte til det bildet der du vanligvis kan velge brukerkonto, men kontoen ved navn Administrator var ikke der! jeg kunne altså kun velge kontoen Jon Ekstern.

Jeg prøvde å logge meg på administratorkontoen ved hjelp av eksternt skrivebordfunksjonen fra den andre pc'en, og dette gikk bra. Ett annet problem som har dukket opp er at nesten vær gang jeg starter pc'en, så henger maskinen seg mens det står: "Windows starter opp"

 

Om jeg logger meg på administratorkontoen med eksternt skrivebord fra pc nr. 2, så kommer plustelig Administratorkontoen opp på pc nr. 1, og jeg kan logge meg inn på vanelig måte.

 

På den andre pc'en har jeg nesten samme problem, men her logger maskinen seg rett på Administratorkontoen uten noe spørsmål når jeg skrur på, men om jeg prøver å bytte bruker, er administratorkontoen borte vekk!!

 

Om noen skjønner hva jeg snakker om og har noen tips, blir jeg svært glad!!!

Endret av jonfilm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...