Gå til innhold

psu og GeForce 7800 GT


xaedus

Anbefalte innlegg

Idag var jeg inne å såg på anbefalinger på hw.no trykket meg deretter inn på "Spilleren" og tenkte at det oppsettet såg bra ut, men jeg la merke til at det var en AOpen 350W psu. Skjerkortet på oppsettet er et Point Of View GeForce 7800 GT. Må det ikke en kraftigere psu til for å kjøre det? :hmm:

Endret av xaedus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt en uke nå med et nVidia Quadro FX 4500, 3.4 GHz Prescott, 2GB RAM, 160 GB S-ATA harddisk, DVD-brenner og 275 W PSU. Har ikke sett noen problemer til nå.....

 

NVidia Quadro FX 4500 er mer eller mindre identisk med et GeForce 7800 GTX, men med 512 MB minne, GeForce 7800 GT trekker garantert mindre strøm enn dette kortet.

 

 

 

 

Edit: Fordømte skriveleifer...

Endret av tiger.no
Lenke til kommentar
Et typisk "kraftig" oppsett trekker sjelden noe særlig over 200 W under last. For å komme over 300 W må det nok mer ekstreme saker til som SLI eller 7-8 disker.

Blir rundt 250W (AMD 3500+, 1 GB ram, 2 stk 120 GB hd) med 7800GTX i porten på full load. Hvis da 350W er peak effekten på strømforsyningen, du trekker fra 100W, så får du kontenuerlig effekt (250W). Det går, men litt lav "wattage" og litt lav ampere. Får man problemer, så skifter man.

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
Blir rundt 250W (AMD 3500+, 1 GB ram, 2 stk 120 GB hd) med 7800GTX i porten på full load. Hvis da 350W er peak effekten på strømforsyningen, du trekker fra 100W, så får du kontenuerlig effekt (250W). Det går, men litt lav "wattage" og litt lav ampere. Får man problemer, så skifter man.

Vi prater GT, ikke GTX her. 250 W for det systemet ved faktisk bruk tror jeg ikke på.

 

På "brukbare" strømforsyninger oppgis maks kontinuerlig effekt, ikke peak. Men så er jeg ikke sikker på kvaliteten til AOpen. Hvis det er en Fortron/Source burde den være brukbar.

 

(edit)

Når det gjelder 12V-railen kan det hende den blir litt svak, det har jeg ikke sett nærmere på.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
(edit)

Når det gjelder 12V-railen kan det hende den blir litt svak, det har jeg ikke sett nærmere på.

Ligger på 15 ampere på full load. Kan bli litt lite i noen systemer. Er enig i at det ikke er godt å vite om det er oppgitt max eller kontenuerlig effekt. På en F/S 350W skal den vel ikke overstige 280W kontenuerlig. En Athlon 64 130 nm bruker over 80W, en 90nm 67W og FX 104W. En HD bruker ca 12W på read/write + ca 0,5-1W på seek og ca 7-8 W idle. Og da blir det HK, RAM, skjermkort, optiske enheter og andre kort i tillegg. Kan lett komme opp i 250W kontenuerlig. Når det gjaldt den dusin vifter kommentaren lengre oppe, så bruker gjerne ikke en 80x80 mm vifte mer enn 1W (+1W med 4 dioder) og mellom 1-2W på 120x120 mm vifter. HD er greit nok, ett dusin=ca 145W på full.

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...