Gå til innhold

Apple inngår Freescale-avtale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror intel avtalen har mer den med cpu valget å gjøre. intel har vel en teknologi stående som tilsvarer openfirmware systemet som apple bruker på sine maskiner i dag. dette tillater pr i dag apple å gjøre en del morsome ting med hardwaren som en ikke kan gjøre med en x86 bios. som for eksempel å få en laptop til å late som den er en ekstern firewire harddisk slik at en annen maskin kan bli startet fra den...

Lenke til kommentar
Hm... synes AMD burde "fått" avtalen med Apple, og ikke Intel. Hadde vi fått mer konkurranse.

Med dette sikrer bare Intel seg mer.

Dette er jo konge, da vil nok de som trenger PPC arkitekturens superbe cpuer kunne skaffe seg en ny maskin selv i 2008. Konge. De som vet noe om G4 vet vel at de ikke bruker mer en 11 Watt på 1,5Ghz ( hvis jeg ikke husker helt feil) altså UTROLIG lite. Dualcore e600 serien spanker jo bra fra seg, kan vi se en tablet med en dualcore G4. Det hadde vært så sweet, sikle sikle. G4 har jo kommet seg opp på 2Ghz, selv om ikke apple selger det. G4 har jo gjort en koge jobb og har forsatt en god fremtid foran seg, salget til apple består vel ikke mer enn ca 10-20 % av freescale så det er ikke verdenes ende for de, og roadmapet til freescale er jo helt utrolig bra. Håper de forsatt kommer til å lage noen powerPC powerbooker selv i fremtiden. Tror intel vil slite mye å være like bra på å ha multitasking der en ibook med 1,33Ghz / 512mb kicker assen av min 2500+ @ til 3200 / 1,25GB, og en 3Ghz P4C 1,5GB. Kan vel ikke bare være OS relatert. (dette er mine subjektive tester, der jeg ikke har brukt klokke men hvordan systemene har etter min mening respondert.)

 

Vel da hadde apple gjort det dummeste de noen gang hadde de valgt AMD, de vil ikke ha fått tilgang til xscale, hovedkort og alt det andre intel holder på med, og det er SYKT mye. De har jo intel brikke for netverk i xserveren. Intel er en total leverandør, AMD er ikke mer enn en CPU leverandør som til og med nå har leverings problemer og langt fra like bra road map som intel på den bærbare siden.

 

PS det er ikke bare laptop, men alle apple maskiner kan åpner i target mode aka som en firewire hd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...