Gå til innhold

Spill Prog og Tiles - CropImagefilter


Anbefalte innlegg

Hei. Holder på å modifersere et gammelt gammelt spill jeg drev med for mange år siden.

 

Er kommet til det punktet at jeg vil lage meg noen Tiles,dvs mange bilder (images) av et større bilde, for å kunne lage bakgrunnen litt mer dynamisk og spare litt minne.

 

Der kommer bl.a. cropImageFilter inn i bilde.

 

Jeg har lastet inn et bilde som heter "Tile", et bilde på 386x32 (noe sånt) pixels.

 

Hvis jeg nå tegner disse tilene i stigende rekkefølge, dvs tile[0], tile[1] osv, så får jeg følgende bilde, hvor * er grafikk

 

for (int cnt = 0; cnt< 12;cnt++)
  offscreen.drawImage(Tiles[cnt],200,50+cnt*32,this);

 

*

**

***

****

***##

*####

*#####

.osv..

 

* = grafikk

# = sort grafikk

Her er koden som skaper problemet (tror jeg).

 

 

Tiles = new Image [12];
   for (int cnt = 0; cnt < Tiles.length; cnt ++)
     {
     Tiles[cnt] = splitImage(Tile, cnt*TileX, 0, (cnt*TileX)+TileX, TileY);
     }

public Image splitImage(Image source, int x1, int y1, int x2, int y2)
{	
ImageFilter filter;
ImageProducer producer;

filter = new CropImageFilter( x1,y1,x2,y2);
producer = new FilteredImageSource(source.getSource(), filter);
return (createImage(producer));
}

 

..HJELP...

Endret av olona
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis gjerne mer av koden.. prøv også å lage noen System.out.println for å sjekke hva som egentlig skjer med x og y koordinater, hvor store bildene egentlig har blitt osv..

Og hva er egentlig problemet, kommer det 2 tiles ved siden av hverandre? du tegner jo alltid opp på 200x.?Så da må det være feil i størrelsen på tiles'n.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Vis gjerne mer av koden.. prøv også å lage noen System.out.println for å sjekke hva som egentlig skjer med x og y koordinater, hvor store bildene egentlig har blitt osv..

Og hva er egentlig problemet, kommer det 2 tiles ved siden av hverandre? du tegner jo alltid opp på 200x.?Så da må det være feil i størrelsen på tiles'n.

4768763[/snapback]

 

Det så ut som x og y coordinatene er korrekte. Det virker som snutten over ikke klarer å laste inn noe bilder. Dvs, når jeg tegner det, så er det bare blankt.

 

om det er noen som har noen andre ideer, enn å klippe opp bildet manuelt og lagre det på disk, for så å laste det inn igjen...det beste hadde vært om jeg har et bilde og kan dynamisk si hvor stort det er og klippe det opp etter behov...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...