Gå til innhold

vifte løs/liten støy HTPC hjelp


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

jei

 

har noen komponenter til overs etter oppgradering og tenkte jeg skulle lage en HTPC til og ha i stua for Film (Divx osv) musikk

 

trenger et kabinett som ser ut som en hi-fi amp. eller noe i den duren.

har ATX med AMD Xp2600+ ,Radeon 9700pro, 1Gb ram og skal vell ha 2 hdd`er og en 1 dvd spiller/brenner tenker jeg, må dette systemet ha vifter? blir kanskje litt varmt for cpu? skjermkorte har jo en liten plagsom vifte.. PSU må vere stille.

 

må få så lav lyd som mulig.. rask oppstart av maskinen, et brukervenlig prog som ikke bruker alle resurser. skal jeg bruke winxp som hoved platform?

tenker jeg setter denne HTPC i et nettverk og laster ned det jeg trenger fra den andre PC til den..

 

hvordan funker det med fjernkontroll? hva må jeg ha for og ta opp fra TV osv?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva ligger budsjettet ditt på når det gjelder innkjøp av kasse da ?

 

Her er i alle fall en jeg synes er stilig : Digimatrix

Den er desverre Socket 478, men du kan jo gå til innkjøp av en billig celeron cpu :)

Synes å huske xp-pros. trengte en del kjøling.. kjøling = bråk. Og kjøling må du nesten ha på nyere prosessorer. Du kan evt. lete opp en syko heatpipe å bruke, som kanskje kan gå. Har du tenkt på vannkjøling da ? kan du jo kjøle cpu\psu\gfx-kort i ett. :thumbup:

 

Men hva skal du med en dvd-brenner på ett slikt oppsett ? Dvdspiller skjønner jeg men ;)

 

Jeg kjøpte meg nettopp ett Radeon All in Wonder kort, som har egen tv-tuner. Og må si det er ett genialt kort. Kan koble til det jeg vil egentlig.. Svideo-in\ut composit\scart coax etc etc.. Og det er ingen problem med å ta opp tv. Streame sesam stasjon om jeg vil det! :) Det fulgte også med fjernkontroll. Som fungerte veldig bra. Så noe slikt anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...