Gå til innhold

Spm. angående Planet of the Apes, den nye...(løst)


klomp1

Anbefalte innlegg

Kan noen være så snill å forklare meg hva i alle dager som skjer på slutten?! :dontgetit:

 

Han reiser jo først frem i tid, og da er apene ganske primitive... Så reiser han tilbake i tid, men fortsatt 100 år etter utganspunktet. Og da er apene plutselig hyper advanced, pluss at den mongo-apa som jeg ikke husker navne på... Han "slemme" liksom.. Har en sånn Lincoln-statue av seg... Hva faen?!? =)

Eller er det en av hannes forgjengere? Skjønner det fremdeles ikke da... =) Ble apene plutselig primitive da, etter noen 100 år...? =)

 

God jul! :D

Endret av klomp1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1242

Hvor mange slike tråder finnes det?

"Plottet" var jo enormt enkelt.

Vår helt reiste ikke tilbake i tid, men frem i td og landet på den samme planeten. han seiste akuratt langt nokk frem i tid til at apene hadde blirr like avanserte som oss. Skulle vi sett på hva året var i helten vårs tidsregning var den sikkert 4000-5000 ad.

 

versågod

Lenke til kommentar
Hvor mange slike tråder finnes det?

"Plottet" var jo enormt enkelt.

Vår helt reiste ikke tilbake i tid, men frem i td og landet på den samme planeten. han seiste akuratt langt nokk frem i tid til at apene hadde blirr like avanserte som oss. Skulle vi sett på hva året var i helten vårs tidsregning var den sikkert 4000-5000 ad.

 

versågod

Fant ingen andre tråder..

 

Han reiste tilbake jo... Først frem, så kom han lille julius-apa med en ny skute til kisen, så reiste han TILBAKE i tid... Men ikke like langt tilbake som frem. Skjønner? Derfor jeg ikke skjønner driiten...

 

Husker ikke når filmen filmen startet, men la oss si år 2020 eller no sånt...

Så reiste han til 2500+, og tilbake til 2150 elr. no sånt... Skjønner tegninga...

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er plottet det vi gjør ut av den. Sannsynligvis er det ikke tenkt ut en veldig smart grunn til at dette skjer, men dette er meg og mine venners teori da vi så den:

 

Da apen forsvinner i den stormen reiser han tilbake i tiden og landet på jorden. Helten vår reiste etter og ble sendt enda lenger tilbake i tiden, mens moderskipet ble sendt enda lenger tilbake i tiden enn han igjen.

 

Mennsekene er der fordi det er på jorden, og apene stammer fra moderskipet som krasjet. Da helten reiste tilbake i stormen ble han skutt tilbake til vår tid igjen.

 

Dett stemmer litt bedre med den origianle filmen enn Torsteins forklaring.

Lenke til kommentar
Da apen forsvinner i den stormen reiser han tilbake i tiden og landet på jorden. Helten vår reiste etter og ble sendt enda lenger tilbake i tiden, mens moderskipet ble sendt enda lenger tilbake i tiden enn han igjen.

De reiser jo ikke tilbake første gangen.. :hmm:

 

Først forsvinner apa i stormen, så følger "helten" etter, så moderskipet...

 

Da blir alle sendt frem i tid, men som du nevner, ulike tider...

 

Moderskipet landet tydeligvis først, mulig noen hundre år før "helten", og apa kommer kanskje en måned etter "helten".

 

Men "helten" reiser jo igjen, og DA reiser han tilbake i tid. Men ikke helt tilbake til utgangspunktet, men til år 2100 og noe...

 

Og der er apene hyper-advanced! Og det er jo 3-400 år før de apene vi får se ridene på hester uten skyte-våpen... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Sannsynligvis er plottet det vi gjør ut av den. Sannsynligvis er det ikke tenkt ut en veldig smart grunn til at dette skjer, men dette er meg og mine venners teori da vi så den:

 

Da apen forsvinner i den stormen reiser han tilbake i tiden og landet på jorden. Helten vår reiste etter og ble sendt enda lenger tilbake i tiden, mens moderskipet ble sendt enda lenger tilbake i tiden enn han igjen.

 

Mennsekene er der fordi det er på jorden, og apene stammer fra moderskipet som krasjet. Da helten reiste tilbake i stormen ble han skutt tilbake til vår tid igjen.

 

Dett stemmer litt bedre med den origianle filmen enn Torsteins forklaring.

OMG denne hadde jeg vanskeligheter å skjønne. Men som du sier så er slutten sikkert gjort med hensikt, slik at alle kan komme med sin egen oppfatning.

 

Men det stemme at han reiser frem i tid, på den første (Ape planeten). Men åssen han klarte å komme til Jorden og apene var der finner jeg meget rart, da han lille apen han skulle hente kom jo. Han var jo uforandret. Og apen var jo den som gikk inn i den strømmen i begynnelsen av filmen. La oss spørre Burton. :p Men tipper selv at de måtte finne på en slutt, og da valgte de denne bråe slutten. Men hvis de lager Planet Of The Apes 2 (fortsettelsen på den nye) så kankje finner de på en smarte forklaring.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Da apen forsvinner i den stormen reiser han tilbake i tiden og landet på jorden. Helten vår reiste etter og ble sendt enda lenger tilbake i tiden, mens moderskipet ble sendt enda lenger tilbake i tiden enn han igjen.

De reiser jo ikke tilbake første gangen.. :hmm:

 

Først forsvinner apa i stormen, så følger "helten" etter, så moderskipet...

 

Da blir alle sendt frem i tid, men som du nevner, ulike tider...

 

Moderskipet landet tydeligvis først, mulig noen hundre år før "helten", og apa kommer kanskje en måned etter "helten".

 

Men "helten" reiser jo igjen, og DA reiser han tilbake i tid. Men ikke helt tilbake til utgangspunktet, men til år 2100 og noe...

 

Og der er apene hyper-advanced! Og det er jo 3-400 år før de apene vi får se ridene på hester uten skyte-våpen... :dontgetit:

Det kan jo være at en atombombe eller noe, sendte dem tilbake til steinalderen(Nei, ikke bokstavlig talt :p). Det kan jo være at Apene begynnte og ta over litt etter han stakk, og i år 2400 eller noe, så blir Jorden Fokka, så derfor begynner de på nytt.

Lenke til kommentar

1. apen reiser først inn i stormen.

2. wahlberg reiser 2nd.

3. Oberon detter inn en tid etterpå, hvor lenge etter vet/husker jeg ikke, men det er endel senere.

 

Stormen funker etter first in, last out prinsippet.

 

Oberon var sist inn, så den kommer først ut. Ganske gaaanske lenge før Wahlberg kommer ut.

 

Apen dro jo inn i stormen bare noen timer/minutter? før wahlberg, så den kommer ikke ut så lenge etter wahlberg.

 

 

På slutten reiser Wahlberg inn i stormen igjen, får så å komme ut i fortida igjen.

 

Angivelig har da Badguy apen funnet ut hvordan han kan komme seg inn i stormen entid etter wahlberg dro. Han vil derfor komme ut av den mye FØR wahlberg (mye lengre tilbake i fortida.) Angivelig har apene tatt over planeten (de var jo fysisk overlegne, og like angivelig like smarte).

 

så når wahlberg kommer ut...tja, resten kan du tenke deg selv...

Lenke til kommentar
Angivelig har da Badguy apen funnet ut hvordan han kan komme seg inn i stormen entid etter wahlberg dro. Han vil derfor komme ut av den mye FØR wahlberg (mye lengre tilbake i fortida.) Angivelig har apene tatt over planeten (de var jo fysisk overlegne, og like angivelig like smarte).

 

så når wahlberg kommer ut...tja, resten kan du tenke deg selv...

Det var en teori jeg kan leve med ;)

 

Men da må jo noen ha sluppet ut badass-apa fra det rommet med "glass"-døra.. Og den døra måtte ha hand-avtrykk-godkjennelse for å åpne... Og han eneste som kunne åpne døra, stakk jo.. =) :hmm:

Lenke til kommentar
tja, hvis de brukte hele power cell'en på å blåse apene til himmels, så kan den romstasjonen ikke hatt mye kraft igjen. dørene kan ha blitt åpna av seg selv ved strømtap? hvem veit?

 

slike filmer har nok logikkbrister så det er, trenger ikke overtenke dem :p

Heh, greit...

 

Da joiner jeg på teorien din... =)

 

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette har vi diskutert før... nemlig her

 

les den tråden.. da skulle vel det meste bli besvart...

 

 

 

First of all, there are absolutely two planets involved here: Earth and The Planet of the Apes. There are two moons over the POTA, therefore it cannot be Earth.

 

So, second, going through the space storm is both a journey through time AND space.

 

Ok, now the chronology...

 

-Pericles goes through the storm and emerges on the POTA a few days after Leo does.

 

-Leo, in pursuit of Pericles goes through the storm, arrives on the POTA a few days before Pericles, and is promptly captured by the ape army.

 

-The Oberon, searching for Leo, goes through the storm and emerges on the POTA thousands of years in the past.

 

So now we have everone on the POTA, with Leo and Pericles in the future and the Oberon in the past.

 

Staring in the past and moving forward...

 

-The genetically enhanced apes aboard the Oberon initially help the human crew, but over the next generation, Semos (son of Pericles, I believe) leads an ape revolt. They eliminate the humans and start their own society, conquering the planet's native humans in the process. The apes evolve to the equivelent of about an 18th century earth human society, but lack the capacity to invent technology beyond that level.

 

-An ape religion develops over the centuries with Semos the equivalent of Jesus Christ, a spiritual leader who will return to lead once again. When Pericles lands on the POTA, Attar and his followers believe this to be the return of Semos.

 

-Thade's family, the direct decendents of Semos, know the ape society rose up and conquered sophisticated humans, and have passed that information (and the human gun) down from one generation to the next. They also make the Oberon crash site, where the ape society began, a forbidden zone. Thade learns these things late in the film, but when he does, we can assume he puts two and two together about who Leo is, where he's from, and what the pod in the lake outside the ape city might be.

 

Ok, so the Oberon crashing when it did is the seed for the entire ape society. Note the brand the apes use to mark the humans is in the shape of the Oberon and the army's helmets are shaped like the Oberon's pods, so some facets of the apes' beginnings have been passed down from the start, even if none but a few know exactly why those things are the way they are.

 

Now, on to the ending itself...

 

-Leo uses Pericles's pod to return to Earth through the space storm. Pericles remains on the POTA.

 

-Leo crashes on Earth to find apes are now the ruling species there, with modern tehnology this time. What was the Lincoln Memorial is now a tribute to Thade for saving the planet (for the apes). Thade is even dressed as Lincoln was for the statue.

 

So, what happened...? This...

 

-Thade, left alive inside the Oberon by Leo and the other apes, is the only one on the POTA who knows about the other Oberon pod. Pericles is the only one on the POTA who knows how to fly that pod. It IS conjecture, but I believe logical conjecture, to assume Thade escaped the Oberon wreck, laid hands on Pericles at some point thereafter, and used him (and perhaps knowledged gained from the Oberon) to retrieve, repair and fly the other pod through the space storm.

 

There's no way Thade could know where or when he'd land, but we can guess from his statue's attire, he arrived on Earth in the mid-to-late 1800s. As physically strong and resiliant as the apes are compared to humans, Thade would be virtually unstoppable while on earth. He "freed" Earth's apes from "slavery" (a somewhat clumsy allusion to Lincoln) and conquered the planet (or at least the United States) from there.

 

Thade likely brought Pericles to Earth with him and used the genetically enhanced chimp to breed with his lesser 19th century counterparts to speed up ape evolution on this planet. Hence the human levels of technology and organization seen at the end of the film.

 

Thade dies or is killed sometime in the early 20th century and, once the apes control the US, a memorial is created to him in Washington. Thade could have been President of the United States at some point, for all we know. By the time Leo returns to earth in the 22nd century, the seeds Thade planted two hundred years earlier have turned Earth in an new POTA.

Endret av ZanZel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Jeg gadd ikke lese hele den grteien, men jeg kan si at hvær reise går frem i tid!... Da han reiste i tid for siste gang reiste han langt nok fram i tid for apene å utvikles seg på lik linje med oss i dag, og landet på samme planet... UTROLIG ENKELT!

 

1. tidsreise. lille apen reiser fram i tiden.

2. tidsreise. lille apes herre seiser etter, men ikke like lant frem i tid.

3. tidsreise. mester og lille ape(tror han va med) reiser inn i ormhullet igjen, for nokk en gang å reise fram i tid. WOLAH!

 

Minner dere om at det var flere år siden ejg så denne filmen.

Hvis han reiste tilbake i tid den 3. gangen(noe jeg ikke tror skjedde) må forandringene ha skjedd..... nei... beats me :p

 

NEI! han reiste FRAM i tid på den siste tidsreisen. hvis ikke, hvordan ble da statuen av han onde apen lagd? Er det bare meg som ser enkelheten i dette? Ettersom vår heli ikke hadde noen ide om han reiste tilbake eller frem i tid, må det være slik...

 

GOD NATT!

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Jeg gadd ikke lese hele den grteien, men jeg kan si at hvær reise går frem i tid!... Da han reiste i tid for siste gang reiste han langt nok fram i tid for apene å utvikles seg på lik linje med oss i dag, og landet på samme planet... UTROLIG ENKELT!

 

1. tidsreise. lille apen reiser fram i tiden.

2. tidsreise. lille apes herre seiser etter, men ikke like lant frem i tid.

3. tidsreise. mester og lille ape(tror han va med) reiser inn i ormhullet igjen, for nokk en gang å reise fram i tid. WOLAH!

 

Minner dere om at det var flere år siden ejg så denne filmen.

Hvis han reiste tilbake i tid den 3. gangen(noe jeg ikke tror skjedde) må forandringene ha skjedd..... nei... beats me :p

 

NEI! han reiste FRAM i tid på den siste tidsreisen. hvis ikke, hvordan ble da statuen av han onde apen lagd? Er det bare meg som ser enkelheten i dette? Ettersom vår heli ikke hadde noen ide om han reiste tilbake eller frem i tid, må det være slik...

 

GOD NATT!

Totalt bom.. (hvertfall litt...)

 

les det som jeg postet eller den postet som det ble linket til hvis du vil vite hva som egentlig skjedde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...