Gå til innhold

Er silex 120mm 14db viften god nok til cpu kjøling


Tuffeluffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen problemer.. Bruker sjølv SilenX 92mm 11db til å kjøle 3ghz prescott. Har ei super swiftech kjøleribbe, men luftlfyten ellers i kabinettet er heller dårlig, likevel ingen problemer..;)

 

Gå får 11db versjonen av 120mm vifta du. det holder i bøtter og spann, og reduksjon i 3db på støy er halvering og veldig merkbart! 11db vifta ER lydløs!

Endret av crusade
Lenke til kommentar

Jeg mener det beste er å ha litt å gå på, og heller bruke en enkel viftestyring for å redusere støy. Så jeg vil ikke anbefale "11 dB" vifta for CPU. 14 dB skulle i praksis ikke være hørbart inne i et kabinett, men så er jeg veldig skeptisk til at vifta faktisk er så stille.

 

For øvrig er Nexus anbefalt som veldig stille vifter, men de trenger redusert spenning (viftestyring).

Lenke til kommentar

Kordan fungerer oppsettet ditt no?

Er det varmt i kabinettet?

 

Du kan gå for ein 80mm 14db thermistor vifte fra silenx om du ønsker det. Da vil den justere seg etter temp, og du vil få ei veldig stille vifte når det "passer" inn, som nok er stort sett heile tida når du har såpass med kabinettvifter.:)

Endret av crusade
Lenke til kommentar

Det er ganske varmt inne i kabinettet ja, men akkuratt nå sitter jeg med topplokket og sidedørene av...

 

Den 14 db vifta flytter visstnok litt luft, og det er jo godt for cpuen... de viftene jeg har i kabinettet er også litt gode, men de bråker....

 

Men skal snart bytte kabinett så da blir det skjønt med noen gode silenx i huset = )

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...