Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bærbar mister kontakt med nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv hadde jeg det problemet med et kort. Første gang så gadd jeg ikke å instalere programmet som fulgte med (D-Link air eller noe sånt) da var det brudd i eniga. La inn programmet, og JA... det virka... Etter at det kom ett nytt nettverk i naolaget så begynte det igjen, men da var det bare å bytte kanal... (Ja, flashing er oxo en mulighet)

 

Beklager at jeg er litt sein med å svare....

Lenke til kommentar

Kan være flere ting.. En ting er kompabilitene mellom levrandørene av utstyret.. Hvilken router og hvilket trådløst kort/dongel bruker du?

 

Eller så kan det være inteferens problem, hvilken radio bruker du?

hvis f.eks radio b/g (kanal 1-14) hvilken kanal bruker du? Det er bare 3 ikke overlappende kanaler(1,6,11).. Hvis du f.eks bruker kanal 6 og du har en nabo som har kanal 5, så vil dette inteferere og du kan få slike problemer som du opplever..

 

Hvis du laster ned NetStumbler så kan du se de tilgjengelige nettverkene, hvis du der ser at det er noen som bruker samme kanal som du bruker, gå inn på webinterfacet på din router og endre kanal..

 

Når du mister kontakten med nettverket blir du helt disconnecta eller mister du bare "internett"?

Endret av Cyphe[R]
Lenke til kommentar
,31/08/2005 : 18:51] Kan være flere ting.. En ting er kompabilitene mellom levrandørene av utstyret.. Hvilken router og hvilket trådløst kort/dongel bruker du?

 

Eller så kan det være inteferens problem, hvilken radio bruker du?

hvis f.eks radio b/g (kanal 1-14) hvilken kanal bruker du? Det er bare 3 ikke overlappende kanaler(1,6,11).. Hvis du f.eks bruker kanal 6 og du har en nabo som har kanal 5, så vil dette inteferere og du kan få slike problemer som du opplever..

 

Hvis du laster ned NetStumbler så kan du se de tilgjengelige nettverkene, hvis du der ser at det er noen som bruker samme kanal som du bruker, gå inn på webinterfacet på din router og endre kanal..

 

Når du mister kontakten med nettverket blir du helt disconnecta eller mister du bare "internett"?

jeg mister bare nettet...og må som regel ta en restart for å få den igang igjen.

jeg har en thomsen 580i router, som jeg har fått av ngt. på den bærbare har jeg ralink rt2500 wireless lan card.

Når dere snakker om å bytte kanal, da mener der at jeg skal bytte dette på routeren bare...fordi jeg kan nemelig ikke finne noen valg av dette på den bærbare..

Jeg har prøvd å bytte til kanal 6 på routeren, men dette hjalp ikke stort. nå står den på auto og da er den på kanal 1.

 

Når jeg er tilkoblet får jeg bare 1-4 Mbps....kortet er 11.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...