Gå til innhold

Synspunkter på kjøp av fx-57 i forhold til 55


glx-rider

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå legge ca 25000 kr i en pc, så er jeg på det "kritiske" :) valget av cpu.

Er fx-57 egentlig verdt det de koster mer enn 55?

 

Er det merkbar forskjell på de når du ikke har en data til 100 000 eller noe peil på overklokking?

 

Leste også nettopp i en test at man antageligvis aldri får brukt 57 ytelse til fullt i noen spill, siden før det kommer et spill med som kunne ha brukt det, så har det antakeligvis kommet noe nytt som gjør at 57 ikke vil fungere lenger..

 

håper på svar.

 

 

 

 

edit: litt høyere pris...

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skulle godt gjøres at du merker forskjellen..og om noen trenger det vet jeg ikke? at du får høy score i f.eks 3dmark er sikkert men trur du kan kose deg me de fleste spill på max oppløsning allerede med en 3700+...det var litt of topic

tilbake til emmnet noen vil kunne merke forskjell om du gjør det er ikke godt og si og det er minimalt..er det ikke 200mhz forskjell a?

lommeboka merker nok forskjellen :p

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar
skulle godt gjøres at du merker forskjellen..og om noen trenger det vet jeg ikke? at du får høy score i f.eks 3dmark er sikkert men trur du kan kose deg me de fleste spill på max oppløsning allerede med en 3700+...det var litt of topic

tilbake til emmnet noen vil kunne merke forskjell om du gjør det er ikke godt og si og det er minimalt..er det ikke 200mhz forskjell a?

lommeboka merker nok forskjellen :p

Er vel 2000MHz forskjell!

 

Men med en ok kjøler så kan han jo lett klokke prosessoren opp til dette og spare noen lapper...

Lenke til kommentar

Så var det dette med hvordan man skal vurdere hva noe er verdt da...

Det kommer jo alt an på hvor god økonomi man har, hva behovet er osv. Personlig syns jeg den marginale forskjellen i ytelses på ingen måte kan forsvare prishoppet fra 4000+ og opp til FX. Den teoretiske ytelsesforskjellen er jo altså like stor (liten) mellom 4000+ og FX55, som det er mellom FX55 og FX 57.

Jeg ville nok ikke kjøpt noe bedre enn 4000+ idag, så kan du heller gi 2000Kr til naboen for å klokke den til FX...

 

Men som sagt, det kommer alt an på økonomi, hvis du først har tenkt å gå for en FX, er det som nevnt mer ytelses økning for pengene ved og velge FX57, enn du har betalt for og komme deg fra 4000+ til FX55.

 

Med såpass mye penger ville jeg nok sterkt vurdert en dual X2 i steden, det er mer fremtidsrettet, og du får jo en X2 4800+ for de samme pengene. Den er jo sant nok teoretisk noe svakere i rene entråds oppgaver som de fleste av dagens spill, men tenker man litt fremover, eller all around ytelse er den nok sterkere enn FX57. Og siden dual ser ut til og være fremtiden, er det stor sannsynelighet for at spill vil tilpasses mer og mer dette fremover.

Lenke til kommentar
skulle godt gjøres at du merker forskjellen..og om noen trenger det vet jeg ikke? at du får høy score i f.eks 3dmark er sikkert men trur du kan kose deg me de fleste spill på max oppløsning allerede med en 3700+...det var litt of topic

tilbake til emmnet noen vil kunne merke forskjell om du gjør det er ikke godt og si og det er minimalt..er det ikke 200mhz forskjell a?

lommeboka merker nok forskjellen :p

Er vel 2000MHz forskjell!

 

Men med en ok kjøler så kan han jo lett klokke prosessoren opp til dette og spare noen lapper...

Det er 200 MHz min gode mann.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...