Gå til innhold

DELL 9300 vs ACER FERRARI 4005WLMI


Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal kjøpe meg en laptop, som skal brukes både til hardcore gaming samt se på filmer, og skolearbeid. her er hovedspecsene på dell maskinen jeg tenkte å kjøpe :

 

 

P-M 1,86 533 fsb

 

256mb 6800 go skjermkort

 

17" (1920*1200 tft med truelife)

 

768 mb ram (skal kjøpe meg en 512 brikke senere)

 

80gig harddisk

 

trådløs b/g kort

 

9cellers batteri.

 

8x dvd +- brenner

 

pris 13240 med bæreveske

 

eneste negative jeg finner med denne er at den kanskje er litt stor å tung, og at batterilevetiden kanskje ikke er den beste.

 

Specsene på Ferrarien er : Amd turion 64 2gig (1mb l2 cache)

 

ATI x700 128mb skjermkort

 

15.4" lcd skjerm (1680*1050)

 

100gig harddisk

 

1 gig ram

 

blåtann,infrarød

 

innebygget sender til den trådløse musen som følger med

 

kan kjøpe den for 15 tusen (brukt i en mnd.)

 

batterilevetiden er en del bedre på ferrarien, 3.5t står det oppgitt,men dette er fortsatt en del mindre enn på mange centrino baserte maskiner som jeg lest om.

 

Hvilke av disse 2 maskinene ville dere gått for hvis dere hadde hatt valget? prøv å hold tråden så saklig som mye, og argumenter gjerne for negative å positive ting ved dem.

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så sammenligner du her 2 vidt forskjellige laptoper. 9300 er på mange måter like kraftig (grafikkmessig) som en stasjonær PC, men er også tung og ikke beregnet til å flytte noe særlig rundt med. Acer Ferrari har dårligere grafikkytelse enn 9300, men er i alle andre henseender en kraftig laptop. Den koster også MYE mer enn de 13200 du har skissert at du får 9300'n for.

 

- Er hovedkriteriet gaming, gå for 9300

- Er hovedkriteriet portabilitet med gaming mulighet, gå for ACER

Endret av Filla
Lenke til kommentar
For meg så sammenligner du her 2 vidt forskjellige laptoper. 9300 er på mange måter like kraftig (grafikkmessig) som en stasjonær PC, men er også tung og ikke beregnet til å flytte noe særlig rundt med. Acer Ferrari har dårligere grafikkytelse enn 9300, men er i alle andre henseender en kraftig laptop. Den koster også MYE mer enn de 13200 du har skissert at du får 9300'n for.

 

- Er hovedkriteriet gaming, gå for 9300

- Er hovedkriteriet portabilitet med gaming mulighet, gå for ACER

den koster ikke mer en den prisen jeg har satt opp. gå på dell.no å sjekk "dell anbefaler" også tar du vekk den 3års garanti greiene, og setter oppsettet slik jeg har satt så blir prisen nøyaktig det jeg har skrevet. Jeg kommer til å bruke den maskinen jeg kjøper til spilling en del ja, men spør bare her på forumet HVILKE jeg burde gått for.

Lenke til kommentar
For meg så sammenligner du her 2 vidt forskjellige laptoper. 9300 er på mange måter like kraftig (grafikkmessig) som en stasjonær PC, men er også tung og ikke beregnet til å flytte noe særlig rundt med. Acer Ferrari har dårligere grafikkytelse enn 9300, men er i alle andre henseender en kraftig laptop. Den koster også MYE mer enn de 13200 du har skissert at du får 9300'n for.

 

- Er hovedkriteriet gaming, gå for 9300

- Er hovedkriteriet portabilitet med gaming mulighet, gå for ACER

den koster ikke mer en den prisen jeg har satt opp. gå på dell.no å sjekk "dell anbefaler" også tar du vekk den 3års garanti greiene, og setter oppsettet slik jeg har satt så blir prisen nøyaktig det jeg har skrevet. Jeg kommer til å bruke den maskinen jeg kjøper til spilling en del ja, men spør bare her på forumet HVILKE jeg burde gått for.

Han mener at Ferrarien koster mye mere. Regn med i overkant av 19000 for den (ser ut som du allerede har bestemt deg for Dell-maskina. :roll: )

Lenke til kommentar
skrev i 1 posten at jeg kunne få ferrarien for 15tusen =)

Får du den for 15,000 så KJØP den... :whistle:

begrunnelse ?

Personlig syntes jeg det er en mye råere maskin, den holder seg godt i pris kontra andre maskiner, og du får den fryktelig billig da... ligger jo på 19000,-

9300 syntes jeg blir et bælverk av en maskin (dette er nå min mening) ;)

Lenke til kommentar
Hardcore gaming? Enkelt valg, du bør velge Dell i9300. Du får bedre skjermkort, og det trenger du hvis du er en hardcore gamer.

er det VELDIG stor forskjell på x700 og 6800go kortet ?

Ja

har du noen linker der dem sammenligner disse 2 modellene op bærbare mot hverandre?

Beklager, har ikke det. Tror www.tomshardware.com har testene du ser etter dog.

 

Tror x700 har 8 pipelines og 128bit minne

Tror 6800go har 16 pipelines og 256bit minne

Lenke til kommentar
takker for alle svar! tror jeg heller mot Ferrarien nå :)

hmmm ikke lett å overtale deg gitt,hehe men fant ut at kortet får 2377 på 3dmark 05. med mitt 6800 ultra kort får jeg ca. 5200 poeng.

 

Se:http: www.tomshardware.com/mobile/20050815/dell_inspiron_xps-gen2-07.html

 

Ser forresten at 6800 go ikke er så mye bedre enn x700, men når du skal legge i så mye penger hvorfor ikke ha xps? :love:

 

-yokko-

Endret av yokko
Lenke til kommentar
takker for alle svar! tror jeg heller mot Ferrarien nå :)

hmmm ikke lett å overtale deg gitt,hehe men fant ut at kortet får 2377 på 3dmark 05. med mitt 6800 ultra kort får jeg ca. 5200 poeng.

 

Se:http: www.tomshardware.com/mobile/20050815/dell_inspiron_xps-gen2-07.html

 

Ser forresten at 6800 go ikke er så mye bedre enn x700, men når du skal legge i så mye penger hvorfor ikke ha xps? :love:

 

-yokko-

jeg for som sagt ferrarien til 15k da ;) og siden xps'en starter på 20k, og veier VESENTLIG en del bedre tror jeg egentlig at ferrarien egner best for meg. Har en stasjonær med a64 3500+ 1gig hyperx ram og x850xt pe som jeg jo kan spille på da ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...