Gå til innhold

Nytt AGP skjermkort for spill


Berrern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte til slutt på PCUtstyr, det er som regel dem jeg alltid bruker - men de hadde ikke x850XL på lager så det var derfor jeg valgte Komplett tidligere. De hadde derimot 7800GT på lager, så da ble valget enkelt.

 

Ble ca. 150 kroner billigere på PCUtstyr enn Komplett :cool:

Endret av Berrern
Lenke til kommentar

Hehe, ja, hvorfor ikke? :)

 

* DFI LANPARTY nF4 SLI-DR, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA, GbLAN, Fw, DDR, PCI-E [1 856,-]

* AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte [1 372,-]

* XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz [3 853,-]

* Levering/frakt Servicepakken [195,-]

 

Totalt: 7 276,-

 

Klarer knapt å vente til jeg kan spille BF2 med dette oppsettet! Blir spennende å se hvor langt jeg kan overklokke og :D

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Eller.. du kan spare mange mange tusen og bare ta ukens tilbud på komplett.no (AGP)

 

Tror ikke diferansen fra kr 2295 til 7276 gir SÅÅÅÅ mye mer FPS at det er verdt pengene...

Hvis du leser første posten min, var det på det prisnivået jeg startet også - da jeg hadde tenkt å bare kjøpe et AGP kort. Ble overtalt til å kjøpe PCI-E istedenfor, og da måtte jeg oppgradere flere komponenter. Derfor kan ikke prisene sammenlignes slik du har gjort.

Lenke til kommentar
Eller.. du kan spare mange mange tusen og bare ta ukens tilbud på komplett.no (AGP)

 

Tror ikke diferansen fra kr 2295 til 7276 gir SÅÅÅÅ mye mer FPS at det er verdt pengene...

Hvis du leser første posten min, var det på det prisnivået jeg startet også - da jeg hadde tenkt å bare kjøpe et AGP kort. Ble overtalt til å kjøpe PCI-E istedenfor, og da måtte jeg oppgradere flere komponenter. Derfor kan ikke prisene sammenlignes slik du har gjort.

jepp er klar over det, men jeg mener det tok en vendig ut i de ekstreme...

 

939 sokkelen er ikke så oppgrader bar som folk skal ha det til.. de regner med at den har nådd slutten og at det kommer nye til neste år..

 

altså kommer man ikke til å oppdatere den... pci-e blir vel erstattet av pci-e2 før du skal oppgradere igjen neste gang..

 

poenget var derfor at hvis resten av systemet ditt hold til det du bruker det, ville du spare 5000 kr hvis bf2 bare var det du ville ha litt ekstra puff i..

 

Har selv blitt slått av at det er sprøtt å bruke 7000 kr med 18-24mnd mellomrom bare fordi man vill ha litt ekstra puff i spill...

 

når det er sagt... har selv trang til å sjekke hardware.no og alle webshopper flere ganger om dagen bare for å se hva man kan bruke penger på neste gang..

 

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Man kaster jo ikke de delene man har, om man tenker på salg så vell som fremtidig bruk er det langt fra så ille som du skall ha det till + mye mer morro (om du spiller mye å er glad i øye godtereier)

 

Edit: oppgraderte alt selv pga 754 med agp, solgte gammelt for 5000kr og nye deler for 7000kr. 2000kr i minus som er det jeg legger i pc vært år, men da må du også være villig til å oppgradere slik at du holder en verdi i delene dine

 

Og som nevnt magne ganger på hw.no om du skall sitte å vente på det neste kan du vente for evig, det er alltid noe nytt rundt hjørnet!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Man kaster jo ikke de delene man har, om man tenker på salg så vell som fremtidig bruk er det langt fra så ille som du skall ha det till + mye mer morro (om du spiller mye å er glad i øye godtereier)

 

Edit: oppgraderte alt selv pga 754 med agp, solgte gammelt for 5000kr og nye deler for 7000kr. 2000kr i minus som er det jeg legger i pc vært år, men da må du også være villig til å oppgradere slik at du holder en verdi i delene dine

 

Og som nevnt magne ganger på hw.no om du skall sitte å vente på det neste kan du vente for evig, det er alltid noe nytt rundt hjørnet!

 

 

Blir litt off topic, men jeg er delvis enig meg deg. Jeg tror bare man noen ganger er tjent med å tenke to ganger før man shopper..

 

CPU og i særklasse skjermkort blir man jo pushet på en gang pr år hvis man skal spille med max eye candy i alle spill. Har man råd så kjør i vei, men man har aldri fått mest verdi for pengene ved å kjøpe det siste og nyeste hele tiden..

 

Vet ikke hvor man får flest FPS pr kr akkurat nå, men det pleier å ligge rundt 2200-2500 kr. Det samme er det vel med resten av sysemet, man får mest bang-for-the-buck hvis man kjøper det som var gårsdagens toppmodell...

 

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Hmm men du kan fort sitte med en pc du ikke for solgt eller får farlig lite for, om du oppgradrere hele tiden er delene vært noe hele tiden (med det mener jeg 1 gang i året)

 

fikk 5000 for mine gammle deler, det nye kostet 7000kr - som nevnt kostet dette meg 2000kr.

 

Om du har bestemt deg for å ha pc som hobby lønner det seg faktisk på denne måten

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...