Gå til innhold

På utkikk etter LCD skjerm,men hvilken?


Zarge

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter LCD skjerm. Skal i hovedsaken bruke den til vanlig data bruk og spille litt. Vet ikke om det har så mye å si, men har nettopp kjøpt meg nytt skjermkort, Sapphire Radeon X800 256MB, så vil helst at det ikke skal være en dårlig LCD skjerm. Jeg hadde ikke tenkt å bruke mye over 4000kr, men kommer noen med anbefalinger så får jeg se :)

Dette er en skjem jeg ser litt på no:Nec MultiSync LCD1970GX Men jeg kan ikke si at jeg forstår alt av spesifikasjoner som står der. Det jeg ikke helt forstår av spesifikasjoner

Høyeste oppløsning: 1280 x 1024 punkter (vil jeg ikke klare i det hele tatt mere enn det? blir det ikke litt for sjabby?)

Responstid: 8 ms (det er vel hvor fort bildet kommer?)

Lysstyrke: 400 cd/m2

Kontrast: 700:1

TCO-standard: TCO 03

Tilkoblinger: D-Sub / VGA, DVI

Så leste jeg på hardware at det ikke går å spille med DVI eller noe sånt, vet ikke om jeg forsto det helt :roll:

Hvor mye er Nec MultiSync LCD1770NX bedre enn Nec MultiSync LCD1970GX feks? Tar i mot anbefalinger og egne erfaringer med STOR TAKK :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LCDer har eit fast antal punkter (pixler) på skjermen, dette er ikkje justerbart oppover då pixlene er fysiske transistorer.

Derfor blir skjermoppløysninga til LCDer oppgitt i kva som er native oppløysning, og 17 og 19"ere blir ikkje levert med høgare oppløysning enn 1280x1024 (20"erene har derimot 1600x1200)

Å bruke DVI-kontakten er sett på som ein stor fordel då maskina slett å omsette singalet frå digital til analogt som skjermen igjen må omsette til digital.

DVI går digital heile veien, dermed blir det bedre bilde.

Lenke til kommentar
LCDer har eit fast antal punkter (pixler) på skjermen, dette er ikkje justerbart oppover då pixlene er fysiske transistorer.

Derfor blir skjermoppløysninga til LCDer oppgitt i kva som er native oppløysning, og 17 og 19"ere blir ikkje levert med høgare oppløysning enn 1280x1024 (20"erene har derimot 1600x1200)

Å bruke DVI-kontakten er sett på som ein stor fordel då maskina slett å omsette singalet frå digital til analogt som skjermen igjen må omsette til digital.

DVI går digital heile veien, dermed blir det bedre bilde.

virker det å bruke DVI når man spiller? mener at jeg leste det en plass at spill ikke taklet det helt.. vet noen om det?

Jeg bestilte meg Samsung Syncmaster 930BF trur den er ok.håper værtfall det :p

noen som vil si noe på det? :blush:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...