Gå til innhold

Setter ned prisen på Opteron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU, Prisendring (%)

 

Opteron 275 boxed (dobbelkjerne) -19%

Opteron 270 boxed (dobbelkjerne) -19%

Opteron 265 boxed (dobbelkjerne) -18%

 

Opteron 275 (dobbelkjerne) -19%

Opteron 270 (dobbelkjerne) -19%

Opteron 265 (dobbelkjerne) -19%

 

Opteron 875 (dobbelkjerne) -19%

Opteron 870 (dobbelkjerne) -30%

Opteron 865 (dobbelkjerne) -23%

 

Opteron 865 - 55W (dobbelkjerne) -19%

Opteron 860 - 55W (dobbelkjerne) -30%

 

Opteron 265 - 55W (dobbelkjerne) -19%

Opteron 260 - 55W (dobbelkjerne) -19%

 

Prisendringen er nok en naturlig utvikling som sammenfaller med introduksjonen av Opteron 280 og 880. (Begge dobbeltkjerner på 2,4GHz)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan bli et alernativ til Fil serveren min! :p

Kan jo få rimlig bra en for 4000spenn!

Forruten det faktum at du ikke vil trenge en Opteron dualcore til en vanlig filserver.

Vel, spørs hvor mange filer du har. Og hvir du ser vek fra det faktumet at de fleste ikke trenger en operton in the first place :roll:

 

Pris reduksjonen var vel på høy tid, og de samensvarte vel med at det ble lansert en ny operton på 2,8ghz ( den høyest klokkete K9en, hvis jeg ikke husker helt feil). Dette er vel også et svar mot den snart komende xeon dualcore som har blitt vist på Intel konferansen her sist uke.

Lenke til kommentar
Pris reduksjonen var vel på høy tid, og de samensvarte vel med at det ble lansert en ny operton på 2,8ghz (den høyest klokkete K9en, hvis jeg ikke husker helt feil).

Ja, Athlon64 FX57 er forsåvidt klokket like høyt. Det er ting som tyder på at vi også kan få se 3,0GHz og mer på 90nm-prosessen. (AMD lanserer trolig ikke produkter med 65nm før om nesten 1,5 år.)

 

Dette er vel også et svar mot den snart komende xeon dualcore som har blitt vist på Intel konferansen her sist uke.

Så vidt jeg har forstått er den nye Xeon dobbeltkjernen bare en litt raffinert utgave av Smithfield. Dvs. at den neppe har så mye å stille opp med ytelsemessig når det kommer til konkurransen med Opteron dobbeltkjerne. Men det at den trolig blir forbikjørt av Opteron betyr nok ikke at Intel ikke får solgt noen.

Lenke til kommentar
Pris reduksjonen var vel på høy tid, og de samensvarte vel med at det ble lansert en ny operton på 2,8ghz (den høyest klokkete K9en, hvis jeg ikke husker helt feil).

Ja, Athlon64 FX57 er forsåvidt klokket like høyt. Det er ting som tyder på at vi også kan få se 3,0GHz og mer på 90nm-prosessen. (AMD lanserer trolig ikke produkter med 65nm før om nesten 1,5 år.)

 

Dette er vel også et svar mot den snart komende xeon dualcore som har blitt vist på Intel konferansen her sist uke.

Så vidt jeg har forstått er den nye Xeon dobbeltkjernen bare en litt raffinert utgave av Smithfield. Dvs. at den neppe har så mye å stille opp med ytelsemessig når det kommer til konkurransen med Opteron dobbeltkjerne. Men det at den trolig blir forbikjørt av Opteron betyr nok ikke at Intel ikke får solgt noen.

Okei da, så jeg husket helt feil. Men som du sier så har ytelse ikke alt og si når bedrifter går og kjøper in sine nye groom maskiner. Men sålangt har jo ikke Intel hatt noe å stille opp med på dualcore server markede, untatt Pentium-D som ikke skulle på noen måte ha vært der.

 

Og Operton har jo vært overlegnen en stund nå, uten at salget av Xeon gikk så veldig dårlig for å si det mildt.

 

EDIT : http://www.newsfactor.com/story.xhtml?story_id=13300002ZPXO

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...