Gå til innhold

W800i - Har jeg 512 eller 1024 MB-kort?


JOB

Anbefalte innlegg

På minnekortet (Memory Stick Duo Pro) står det 512Mb, og det samme i står det på telefonstatus. Men når jeg åpner "Diskbehandling" (Datamaskinbehandling/Manage) i Windows XP får jeg opp den flyttbare disken med én aktiv partisjon på 486MB, samt én utildelt på 465 MB. Er dette egentlig et 1024-kort? (Jeg får ikke partisjonert denne plassen direkte.) Er det uproblematisk å formatere hele kortet med Windows XP for å sjekket dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, når jeg åpner egenskaper for den "synlige" disken kommer det første bilde opp som viser totalt 468MB, mens egenskaper for den "upartisjonerte" plassen vises det at det har kapasitet på 933 MB..?

post-19-1125300825_thumb.jpg

Endret av JOB
Lenke til kommentar

På bildet over til høyre (som gjelder egenskaper for hele stick-en) står det kapasitet 933 MB, ledig plass 465 MB, og kapasitet på I: 486 MB (som altså kun er det som er partisjonert på stick-en).

Legger her også med bildet jeg får opp i datamskinbehandling/manage:

post-19-1125308672_thumb.jpg

Endret av JOB
Lenke til kommentar

Som sagt får jeg ikke partisjonert kun det området som ser ut som det er upartisjonert, så det jeg lurer på er om det er uproblematisk å formatere hele stick-en på nytt med Windows XP, eller vil kanskje mobilen da ikke kjenne igjen stick-en? (Har ikke lyst til å herpe dette kortet sånn med én gang :hmm: )

Lenke til kommentar
Som sagt får jeg ikke partisjonert kun det området som ser ut som det er upartisjonert, så det jeg lurer på er om det er uproblematisk å formatere hele stick-en på nytt med Windows XP, eller vil kanskje mobilen da ikke kjenne igjen stick-en? (Har ikke lyst til å herpe dette kortet sånn med én gang :hmm: )

Jeg formaterte mitt 1gig kort fra sandisk på via pcen min... funka som bare det :)

 

Også formaterte jeg den i tlf etterpå.. så ble alle standard mappene laget på minnekortet igjen....

Lenke til kommentar
Altså kan du ikke prøve å legge inn sanger til 1gb? da vil du fort finne ut om det er 512 eller 1000 kort du har

Windows ser bare, og kan bare bruke det som er partisjonert, dvs. ca. én halv gig. Spørsmålet er om andre ser dobbelt av oppgitt størrelse i "diskbehandling" som meg? (Jeg kunne som sagt formatert stick-en, og sett om jeg da kunne laget en dobbelt så stor partisjon, men jeg er også litt nyskjerrig på om andre får opp det samme som meg.)

Endret av JOB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...