Gå til innhold

Ny studentpc til ca 17000


Anbefalte innlegg

Jeg har søkt i forumet, og har ikke blitt noe klokere.

Jeg skal bruke pc'en primært til:

 

- java programmering

- office

- notater

- Dreamweaver

- Photoshop

- Winamp

 

Det som er, er at pc'en burde kunne kjøre dreamweaver, photoshop og winamp samtidig uten at et klikker helt mongo, men det er ikke et krav ;)

 

Også vil jeg gjerne ha en ultraportabel på 12,1". Lang batterilevetid og lavt støynivå er sentralt her. Jeg blir nok ikke så populær når maskinen bråker like mye som Britney i lesesalen;)

Lav vekt er jo også en fordel. Skal jo drasse dette med meg hver dag + bøker, så det kan bli litt tungt å lengden.

Jeg kan ofre muligheten å multitaske mellom dreamweaver og photoshop hvis det går utover støynivået eller batteritiden.

 

Specs:

 

RAM: minst 512

harddisk: 40 GB

Trådløst nett: ja gjerne

Bluetooth: jepp

Minnekortleser: ikke et krav, men gjerne

Prosessor: hakke peil :D

Integrert DVD leser/brenner: ja

 

Trur det var alt. Har sett litt på Dell Latitude X1, men vil gjerne vite om andre alternativer før jeg velger.

No forslag her?

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill. Gode anbefalinger. Noen som har en brukertest av disse maskinene?? Har lest HW.no sin test, men vil gjerne også høre på "vanlige" folk mener om disse maskinene. Ikke no vondt ment om testerne på HW. Dere gjør en god jobb ;)

 

Mange har anbefalt meg asus sine modeller istedenfor Dell sin X1. Hvorfor det egentlig?

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar

jeg ser du skrev du ville holde deg til Windows og ikke Mac... Skal ikke krangle på det jeg, men skal du ha en ultraportabel 12" og den skal være pen, DVD-Brenner og Bluetooth som kan synke mot de fleste mobiltelefoner osv uten noe ekstra software anbefaler jeg absolutt en PowerBook 12"

 

Jeg er helt ny på mac hatt min PB 15" i en uke nå og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg bruker Photoshop og mange av mine gamle "windows" programmer og det fungerer strålende. Og ikke minst får du den peneste maskinen i klassen.

 

Så hvis du ikke skal spille på maskinen anbefaler jeg absolutt en powerbook 12. Spesifikasjonsmessig kan du sikkert få en raskere maskin ved å kjøpe PC, men her får du en mac, pen, bråker aldri, jeg har enda ikke fått vifta mi til å begynne så den bråker ikke i hele tatt, bortsett fra harddisken da. Og du har innebygd Wlan og Bluetooth antenne og god batteritid.

 

Så jeg ville anbefalt deg å prøvd en mac... du kommer ikke til å angre..

Lenke til kommentar
jeg ser du skrev du ville holde deg til Windows og ikke Mac... Skal ikke krangle på det jeg, men skal du ha en ultraportabel 12" og den skal være pen, DVD-Brenner og Bluetooth som kan synke mot de fleste mobiltelefoner osv uten noe ekstra software anbefaler jeg absolutt en PowerBook 12"

 

Jeg er helt ny på mac hatt min PB 15" i en uke nå og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg bruker Photoshop og mange av mine gamle "windows" programmer og det fungerer strålende. Og ikke minst får du den peneste maskinen i klassen.

 

Så hvis du ikke skal spille på maskinen anbefaler jeg absolutt en powerbook 12. Spesifikasjonsmessig kan du sikkert få en raskere maskin ved å kjøpe PC, men her får du en mac, pen, bråker aldri, jeg har enda ikke fått vifta mi til å begynne så den bråker ikke i hele tatt, bortsett fra harddisken da. Og du har innebygd Wlan og Bluetooth antenne og god batteritid.

 

Så jeg ville anbefalt deg å prøvd en mac... du kommer ikke til å angre..

AKKURAT det samme for du jo med Asus W5A'en, den "minner" om en mac ved utseende, har blåtann, infrarød og det meste som du nevner, og bråker ikke litt engang. skal du ha en ultraportabel som veier lite, sjekk ut w5'aen,den har til og med innebygget webcam og sender til den trådløse musen som du for med! du for t.o.m med winxp pro, 2 bærevesker samt et ekstrabatteri og mye annet software i pakken. ;)

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Hehe.. takk for alle innspill her. 17 000 er noe jeg har budsjettert. Driver og sparer opp til det. Er ikke langt unna ;). Og nei, jeg er ikke rik :p

Jeg prøver å holde meg unna Mac fordi jeg ikke kan så mye om det.

Med windows pc har jeg også litt mere kontroll og tweake litt og sånn.

 

Jeg spiller aldri på en bærbar. Syns ikke no særlig om det. Det har jeg en stasjonær til :thumbup:

 

Skjermkortet bryr jeg meg fint lite om. Bare den greier å spille av film så er jeg fornøyd ;)

 

Asus sin hvite modell var ganske fin. Den svarte er også litt nice da :D

Men jeg får se hva jeg velger, men uansett så takker jeg for all den hjelpen som jeg har fått her :)

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...