Gå til innhold

Har jeg fått en halvferdig DVD-film?


Wooho

Anbefalte innlegg

Skulle se på Savior i dag men den gang ei. Filmen er meget hakkete, og lyden kommer før folka åpner kjeften? :hmm: Dette vet jeg er tilfellet på (nedlastbare filmer) men denne er kjøpt på DVD. Filmen ble spilt av på den vanlige DVD spilleren Yamaha DVD-S550. I første omgang trodde jeg at bildet hakket pga at Progressiv Scan var på, men det viste seg at dette ikek var tilfelet. Så jeg spytte ut DVD`en og la inn andre filmer jeg viste skulle fungere som de skal og det gjorde de. Så da kunne jeg utelukke at DVD-spilleren var i ustand. Så prøvde jeg filmen i DVD-Romen og der fungerte den utmerket tidligvis. Synes dette er rart jeg. Kan forøvrig vise til dette skjermbildet:

 

Savior.JPG

 

Skal selveste menyen se slik ut? :hmm: (Ja dette er selveste Rotmenyen). Eller har jeg rett og slett fått en dårlig kopi av filmen? :ohmy: Filmen burde jo spille av på min vanlige DVD-spiller. Denne er knappe en måned gammel. Og når filmer som Hercules In NY spiller av helt utmerket så tror jeg nesten at det er noe galt med selveste DVD-plata. Eller? :hmm: Noen her på forumet som har samme film og fungerer denne som den skal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ehe nå har jeg et nytt problem med en anenn film. Filmen er THX 1138. Filmen er kjøpt hos Zailor (den gangen den kostet kun 99,-).

 

Vel annyway problemet er at filmen ikke lar seg spille av i det hele tatt. Putet den i DVD`spilleren og man kan høre at DVD-spilleren sliter med å lese innholdet på platen og det kommer ingen bilde i det hele tatt og DVD-plata slutter å spinne. DVD`en har blitt testet i PS2 sin DVD-spiller og både på en stasjonær PC og en laptop beggee md DVD-Rom og PowerDVD instalert. Synes dette er rart jeg, da bonusdisken fungerer helt ypperlig, men det er jo filmen jeg har lyst å se. :cry:

 

Sendte en e-mail til zailor, og forklarte saken, de sendte meg en ny film og jeg returnerte den andre i god tro om at den nye kopien ville fungere men den gang ei. Så det jeg lurer på er om noen andre har opplevd et lignedne problem med en annen film? Hva er sjansene at to kopier av samme film ikke fungerer, mens ekstramaterialet fungerer fint? :dontgetit: Begynner å lure på om Zailor kopierer filmene selv? :whistle:

 

Har lyst å sende en e-mail til Zailor, men vet ikke hav jeg skal skrive til dem. "Eh denne kopien dere sendte fungerte heller ikke". Vet ikke hva de kommer til å tro at jeg ribber de for filmer eller no.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

DVD-utgivelsen Saviour er svært gammel, må være blant noen av de første som kom ut her til lands. Har den selv. Mulig at platen har begynt å utvikle "råte", dvs limen mellom de tynne lagene platen består av har startet å gå i oppløsning. De fleste DVD-ROM spillere har høyere terskel for lesefeil så den leser platen bedre. Evt. dårlig encoding jobb på bildet/lyd som gir feil i enkelte spillere alt etter. DVD-formatet var på langt nær "behersket" her i Norge da Saviour kom, for å si det slik. Og utgiver Scanbox er en skamplett i så måte.

 

THX 1138, om du har testet platen i flere spillere & DVD-ROM og ingen vil lese den er det egentlig ikke annet å konkludere enn at noe er galt med platen.

Lenke til kommentar
DVD-utgivelsen Saviour er svært gammel, må være blant noen av de første som kom ut her til lands. Har den selv. Mulig at platen har begynt å utvikle "råte", dvs limen mellom de tynne lagene platen består av har startet å gå i oppløsning. De fleste DVD-ROM spillere har høyere terskel for lesefeil så den leser platen bedre. Evt. dårlig encoding jobb på bildet/lyd som gir feil i enkelte spillere alt etter. DVD-formatet var på langt nær "behersket" her i Norge da Saviour kom, for å si det slik. Og utgiver Scanbox er en skamplett i så måte.

 

THX 1138, om du har testet platen i flere spillere & DVD-ROM og ingen vil lese den er det egentlig ikke annet å konkludere enn at noe er galt med platen.

Kan godt være det ja at Savior ikke funker på nyere DVD-spillere men den funker no fint på PS2 sin DVD-spiller(maskinen er 2001 modell).

 

Men at THX 1138 ikke funker på hele 4 forskjellige DVD-spillere er meget rart, og at den andre kopien jeg fikk tilsend av filmen ikke funker er enda mere mereklig. Så en kompis prøvde å spille av THX 1138 i sin DVD-maskin uten hell. :(

 

Er vel bare en ting å returnere filmen og bestille en kopi fra Play.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...